بررسی بازار خودرو

معرفی خودرویی‌که سود هنگفت به حساب خریداران واریز می‌کند!

کدخبر: ۶۱۹۷۲۴
اقتصادنیوز: بررسی قیمت های بازاری خودرو نشان می دهد یک خودروی وارداتی که در دور جدید وارد کشور شده خریداران خود را پولدار کرده است.
معرفی خودرویی‌که سود هنگفت به حساب خریداران واریز می‌کند!

به گزارش اقتصادنیوز ، خریداران جتا VS7 از سامانه یکپارچه سودی بیش از دو میلیارد و 300 میلیون تومانی را به حساب خود واریز کردند.

بازار خودروهای وارداتی در دور جدید ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز به کشور مهمان های جدیدی به خود دید. دو محصول برند جتا که از همکاری فولکس واگن و فاو ایجاد شده از محصولات جدید بازار خودروهای وارداتی محسوب می شود.

جتا VS5 و جتا VS7 دو خودرویی هستند که در عرضه های اولیه از مسیر سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار گرفتند.

بررسی قیمت بازاری دو محصول جتا نشان می دهد هنوز جتا VS5 در بازار آفتابی نشده است اما جتا VS7 نه تنها در بازار حضور دارد توانسته مدل پُر سودترین خودروی وارداتی مدل 2022 و مدل 2023 که تا کنون در بازار حاضر شده را نیز به سینه بزند.

این محصول مشترک خودروساز آلمانی و خودروساز چینی با قیمت دو میلیارد و 535 میلیون به متقاضیانی که در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی برای آن نام نویسی کرده بودند، واگذار شد.

بررسی قیمت های بازاری جتا VS7 نشان می دهد این خودروی کراس اوور با قیمتی حدود چهار میلیارد و 850 میلیون تومان در بازار خودرو داد و ستد می شود.

خریداران این محصول مشترک فولکس واگن و فاو با توجه به اینکه محصولات این برند نوپا به تازکی در بازار خودروی کشور حاضر شده، تصور نمی کردند سود هنگفتی از خرید این خودرو نصیب آنها شود.

البته فراموش نکنیم آنچه سبب این اتفاق شده عرضه محدود خودروهای وارداتی بخصوص محصولات برند جتا است.

براساس آخرین آمار منتشر شده توسط گمرک تا پایان آذر سال جاری در مجموع چهار هزار و 386 دستگاه انواع خودروهای سواری وارد گمرک شده است. این در حالیست که هنوز تمام این خودروها نیز شماره گذاری نشده اند. اما وزارت صمت بارها از عرضه گسترده خودروهای وارداتی خبر داده بود اتفاقی که تا کنون نیفتاده است. عرضه محدود خودروهای وارداتی سبب شده تا ایده کاهش قیمت خودرو بخصوص محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز تا کنون عملیاتی نشود و قیمت خودروهای مدل 2022 و مدل 2023 که در بازار حاضر شده فاصله معناداری با قیمت نمایندگی پیدا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید