گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و سکه

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 1 بهمن 1402/ 2 روی سکه بازار ارز

کدخبر: ۶۲۳۵۲۶
اقتصادنیوز: بنابر ادعای برخی از معامله‌گران، قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته تا حدودی صعودی شد و این در حالی است که دیروز اسکناس آمریکایی مسیر اصلاح را دنبال کرده بود.
پیش‌بینی قیمت دلار امروز 1 بهمن 1402/ 2 روی سکه بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته مسیر اصلاح را دنبال کرد. طبق  ادعای معامله‌گران دلار هرات دیروز با ۵۳ هزار و ۵۰ تومان بازگشایی شد و در عصر با ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. از نگاه فعالان اقتصادی  اولین حمایت دلار هرات ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان و حمایت بعدی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۲ هزار و ۶۷۰ تومان خواهد بود.

علاوه بر دلارهرات، نرخ حواله درهم نیز دیروز کاهشی بود. قیمت درهم که روز پنجشنبه هفته قبل با ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شده بود، روز شنبه با ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در نیمه ظهر تا ۱۴ هزار و ۷۳۰ تومان عقب‌نشینی نشست. فارغ از هرات و دبی روز گذشته برخی‌ها مدعی بودند که دلار تهران با ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی شد و تا نیمه ظهر بر روی همین قیمت معامله شد اما عصر بر روی ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت. 

قیمت تتر که شنبه را مثل سایر بازارها نزولی شروع کرده و در حال نزدیک شدن به کف 53 هزار تومان بود در نیمه دوم با افزایش از حمایت 53 هزار و 400 تومان تا 54 هزار و 500 تومان بالا رفت. قیمت تتر در روز شنبه بیش از هزار تومان نوسان داد و در شامگاه در مرز 54 هزار تومان معامله شد.

با این حال در نیمه دوم روز ورق در بازار ارز برگشت و اخبار متناقض تنش در سوریه افزایش یافت و فضای بازار پشت خطی هیجانی شد. برخی ها در بازار پشت خطی تهران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی به کانال جدید نفوذ کرده است. همچنین به اعای این دسته  قیمت دلار پشت خطی هرات به 53 هزار و 480 تومان رسیده بود. 

تکنیکالیست ها می گویند در حال حاضر مرز 53 هزار و 600 تومان برای دلار هرات مهم است و در صورتی که بالای آن تثبیت دهد احتمال صعود دلار به کانال 54 هزار تومان وجود داد اما اگر قیمت دلار از 53 هزار و 400 تومان را از دست دهد فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد و ممکن است دلار به سمت 53 هزار و 100 تومان برگردد. 

در مورد دلار تهران هم  برخی معتقدند که امروز مسیر صعود را دنبال خواهد کرد  اما برخی دیگر نظر متفاوتی دارند. به عقیده آنها بانک مرکزی با دست پر وارد بازار شده و سعی دارد جلوی نوسانات هیجانی را بگیرد. در همین رابطه ایبنا رسانه نزدیک به بانک مرکزی نوشته قرار است بانک مرکزی در روزهای آینده به‌مثابه آتش‌نشان در بازار ارز به عملیات پولی اقدام کند. بر این اساس این دسته پیش بینی می کنند که دلار نوسان صعودی را تجربه نخواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید