گروه بورس جهانی - قیمت نفت در بورس‌های کالایی جهان با افت اندکی روبه‌رو شد، این در حالی است که طبق اظهارات کارشناسان این کاهش قیمت بسیار کم و موقتی است و به نظر در روزهای آینده روند ادامه‌دار رشد قیمت نفت به تاثیر از تحولات سیاسی در بازار از سر گرفته می‌شود.

در بازار توکیو روز گذشته نرخ هر گرم طلا با ۷ ین افزایش روبه‌رو شد، همچنین دادوستد نقره، پلاتینیوم و پالادیوم از لحاظ روند قیمتی با روند رو به رشد پلاتینیوم و عدم تغییر نرخ نقره و پالادیوم دنبال شد. همچنین معامله گازوئیل افزایش قیمت قابل توجهی داشت این در شرایطی بود که معامله نفت خام با کاهش روبه‌رو شد. مبادله پلاستیک نیز نوسان نرخ داشت. در بازار کالایی شانگهای طلا به ازای هر گرم با نوسان روبه‌رو شد. قیمت آلومینیوم، مس و روی نیز با افزایش محسوسی مواجه شد. پلاستیک طبیعی نوسان قیمت، اما دادوستد نفت کوره افت قیمت داشت.
در بازار تجاری نیویورک هر بشکه نفت خام با افت نرخ روبه‌رو شد. پلاتینیوم نیز در یکی از سررسیدهای معاملاتی افزایش نرخ داشت، اما در دیگری تغییری نکرد. پالادیوم نیز با افزایش قیمت مواجه شد. در بورس کالایی نیویورک نیز مس اندکی رشد داشت، اما طلا با افزایش 6دلاری روبه‌رو شد. به طوری که هر اونس از آن با تحویل مارس یک هزار و 430 دلار و تحویل آوریل یک هزار و 433 دلار ثبت شد.
نقره همچون روند افزایشی قیمت طلا اندکی بالا رفت. در بورس کالایی شیکاگو ذرت دانه‌ای، پنبه و شکر رشد قیمت داشتند، اما مبادلات سویا، روغن سویا، برنج و جو با افت روبه‌رو شد. گندم هم همچون دیگر کالاهای مورد معامله رشد نزدیک ۵۰ سنتی داشت. از سویی دیگر کنجاله سویا با نوسان قیمت مواجه شد.