اوکراین مرز مقاومت را از دست داد/ عقب نشینی دوباره از آودیوکا

کدخبر: ۶۳۰۵۴۱
اقتصادنیوز: به گزارش رسانه ها, نیروهای اوکراینی برای دومین بار در چند هفته اخیر باز هم از مواضع خود در نزدیکی شهر آودیوکا عقب نشینی و از محاصره فرار کردند.
اوکراین مرز مقاومت را از دست داد/ عقب نشینی دوباره از آودیوکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا, بر اساس گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی شهرک لاستوچکینو در غرب آودیوکا را برای فرار از جلوگیری از محاصره شدن توسط نیروهای روسی تخلیه کرده‌اند.

خبر مرتبط
عقب نشینی اوکراین از شهر مهم «آودیوکا»/ پوتین تبریک گفت

اقتصادنیوز:رئیس‌جمهور روسیه پس از تصرف شهر راهبردی «آودیوکا» در شرق اوکراین، این «پیروزی مهم» را به نیروهای مسلح این کشور تبریک گفت.

رسانه های اوکراینی اعلام کردند: نیروهای اوکراینی از عقب نشینی از لاستوچکینو در غرب آودیوکا خبر می دهند. این منطقه و مسیرهای تدارکاتی نیروهای مسلح اوکراین در معرض تهدید بود، بنابراین تصمیم به عقب نشینی گرفته شد.

در اوایل روز شنبه، خبرنگاران نظامی روسیه گزارش دادند که لاستوچکینو به تصرف یگان‌های ارتش روسیه درآمده است.

این درحالی بود که ستاد کل ارتش اوکراین ادعا کرده بود که حملات در مناطق لاستوچکینو و سورنی دفع شده است.

به گزارش ایرنا, ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر آودیوکا و تصرف آن بدست نیروهای نظامی کشورش، این اقدام را یک پیروزی بزرگ خواند.

پوتین پس از آنکه فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح اوکراین روز شنبه تائید کرد که نیروهایش پس از ماه‌ها نبرد شدید از شهر آودیوکا عقب نشینی کردند، تصرف این شهر را «یک پیروزی مهم» ارزیابی کرد.

هرچند وزارت دفاع روسیه در همین زمینه اعلام کرده است که واحدهای اوکراینی هنوز در کارخانه کُک این شهر مستقر هستند، اما پیشروی روسیه در جبهه شرقی و تصرف آودیوکا بزرگترین دستاورد مسکو در نوع خود از زمان تسلط بر شهر باخموت در ماه مه (اردیبهشت ۱۴۰۲) سال گذشته بشمار می‌رود.

این امر به ویژه در آستانه ۲ سالگی آغاز این جنگ و در بحبوحه کمبود شدید مهمات اوکراین به دلیل توقف کمک‌های نظامی آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. ضمن آنکه نشانه‌ای آشکار از ورق خوردن شرایط به نفع روسیه پس از شکست ضدحملات اوکراین در تابستان گذشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید