درخواست غیرانسانی گالانت از دانش‌آموزان اسرائیلی

کدخبر: ۶۳۳۳۰۸
«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دانش‌آموزان اسراییلی را تشویق به حمل سلاح کرد.
درخواست غیرانسانی گالانت از دانش‌آموزان اسرائیلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دانش‌آموزان اسراییلی خواسته در دستی سلاح (برای کشتار فلسطینیان) داشته باشند و در دست دیگرشان کتاب.

تشویق او برای این کار می‌تواند نمونه بارز تشویق به خشونت به شمار رود.

این در حالی است که عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرده است که اکنون شاهد فشارهای بین‌المللی به سبب گرسنگی در نوار غزه هستیم.

خبر مرتبط
جزئیات عملیات مهم مقاومت علیه نظامیان اسرائیل/ حماس بیانیه داد

اقتصادنیوز: جنبش حماس جمعه شب در بیانیه‌ای در واکنش به عملیات نیروهای مقاومت علیه نظامیان اسرائیلی در شمال کرانه باختری (شهرک صهیونیست نشین حومش) که منجر به زخمی شدن هفت نظامی صهیونیست شد، اعلام کرد که این عملیات پاسخی طبیعی به جنایات صهیونیست‌هاست.

غازی حمد در گفتگو با الجزیره خواستار اعمال فشار بیشتر بر رژیم صهیونیستی برای ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه چه از طریق خشکی و چه از طریق دریا شد.

حمد اظهار داشت که ما به مذاکره برای رسیدن به یک توافق شرافتمندانه مبادله اسرا که متضمن توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازسازی این باریکه و بازگشت آوارگان باشد، ادامه می‌دهیم.

وی گفت دولت اشغالگر صهیونیستی بر ادامه جنگ و کشتار و جنایات بیشتر در غزه اصرار دارد.

خبر مرتبط
حماس نتانیاهو را تهدید کرد/ تعلل در توقف جنگ بازی با جان اسرای اسرائیلی است

اقتصادنیوز: سخنگوی گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس جمعه شب گفت که کابینه نخست وزیر اسرائیل بدنبال بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه در تابوت است.

غازی حمد تصریح کرد که دشمن صهیونیستی هیچ اهمیتی به اسرای خود یا خانواده‌هایشان نمی‌دهد و بر ادامه کشتارهای خود در غزه پافشاری می‌کند.

این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که دشمن اشغالگر صهیونیستی شروط ناممکنی را در مذاکرات مطرح می‌کند و جدیت ندارد.

غازی حمد اشاره کرد که باید آتش‌بس فراگیر حاصل شده و جنگ به کلی متوقف شود و نیروهای اشغالگر ولو به صورت مرحله‌ای از نوار غزه خارج شوند.

حمد بیان کرد که پایداری حماسی و اسطوره‌ای ملت فلسطین در غزه قوی‌ترین برگ برنده‌ای است که در اختیار داریم.

از سوی دیگر شبکه سی ان ان به نقل از برنی سندرز سناتور دمکرات آمریکایی تاکید کرد که تلاش‌های بایدن در غزه کافی نیست و این جنگ یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های انسانی تاریخ است.

سندرز اظهار داشت که دولت آمریکا در آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، شریک است و تقدیم ۱۰ میلیارد دلار به دولت نتانیاهو اشتباه است.

پیش از این نیز، برنی سندرز، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، توقف کمک‌های مالی واشنگتن به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را خواستار شده و گفته بود که صدها هزار کودک در غزه با گرسنگی روبرو هستند.

سندرز همچنین در مصاحبه با شبکه CBS News آمریکا ضمن تأکید بر لزوم توقف کمک‌های مالی واشنگتن به ارتش اسراییل، اذعان کرد که هزینه تسلیحات مورد استفاده ارتش اسراییل در کشتار غیرنظامیان فلسطینی منتظر دریافت کمک‌های غذایی در میدان «النابلسی» غزه موسوم به «کشتار آرد» از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی پرداخت شده است.

گفتنی است که برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت، یکی از سرسخت‌ترین منتقدان حمایت‌های مستمر و همه‌جانبه دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

هفته گذشته نیز، «برنی سندرز»، سناتور آمریکایی خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد و در این ارتباط اعلام کرد: «ایالات متحده باید فوراً مداخله کند و مستقیماً به نیازمندان غزه کمک کند.»

برنی سندرز همچنین اعلام کرد که سربازان اسراییلی به کسانی که کمک می‌خواستند، شلیک کردند. به گفته سناتور برنی سندرز، صدها هزار کودک فلسطینی در غزه در آستانه قحطی هستند. این سناتور آمریکایی همچنین گفت که ایالات متحده نمی‌تواند به تأمین مالی ماشین جنگی نتانیاهو ادامه دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید