گزارش «اقتصادنیوز» از فعالیت بازار سرمایه

پیش بینی بورس هفته/ جهش بازار سرمایه در اولین هفته معاملاتی ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۳۷۲۳۸
اقتصادنیوز: بورس تهران در اولین هفته معاملاتی سال جاری شاهد افزایش تراز قابل توجه شاخص‌های سهامی بود.
پیش بینی بورس هفته/ جهش بازار سرمایه در اولین هفته معاملاتی ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام سال ۱۴۰۲ را با شرایط رکودی معاملات سهام پشت سر گذاشته است. بورس تهران بخش اعظم سال اخیر را با سطح ۳ یا ۴ همتی ارزش معاملات خرد پشت یچسر گذاشت.

روند معاملات در اسفند ماه ۱۴۰۲ نیز به شدت رکودی بود و فقط تغییرات نرخ در بازار‌های موازی همچون ارز و طلا، موجب نوسان شدید شاخص‌های سهامی می‌شد.

در هفته انتهایی معاملات اسفندماه، ارزش معاملات خرد بازار سهام افزایشی شد و شاخص‌های سهامی در آخرین روز معاملاتی سال با رشد تا نزدیکی سقف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی، کارنامه خود را در سال ۱۴۰۲ بهبود بخشیدند.

شروع معاملات در سال ۱۴۰۳ با تداوم روند انتهای سال قبل همراه بود. شاخص کل بورس تهران در روز پنجم فروردین ماه بیش از ۴۱ هزار واحد افزایش داشت و در روز ششم فروردین ماه با افزایش ۱۷ هزار واحدی به تراز ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار واحدی رسید و در این دو روز در مجموع 370 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد.

بورس تهران در روز سه‌شنبه شاهد اصلاح زمانی شاخص کل و تلاش شاخص هم‌وزن برای جبران عقب ماندگی بود و روز چهارشنبه نیز شاخص کل بورس تهران نزدیک به ۱۲ هزار واحد رشد کرد و در تراز ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار واحدی ایستاد.

شرایط معاملات قبل از آغاز دومین هفته معاملاتی فروردین

بازار سهام دومین هفته معاملاتی فروردین ماه را در حالی آغاز می‌کند که شاخص‌های سهامی در اولین هفته فروردین و آخرین هفته اسفند ماه با رشد قابل توجهی همراه شدند.

معاملات سهامی در این هفته احتمال حرکت به سوی اصلاح زمانی شاخص کل را در بر دارند. از سوی دیگر نیز با اتمام تعطیلات احتمال افزایش ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی و خروج سرمایه از صندوق های درآمد ثابت نیز بالا رفته است. ارزش معاملات سهام در محدوده ۳ تا ۵ همتی قرار دارد و احتمال غلبه سرانه فروش بر خرید نیز وجود دارد. در حال حاضر ریسک معاملات سهامی اندکی افزایش یافته است که با افزایش احتمال دست‌یابی به بازدهی بالاتر همراه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید