دور دنیا

ساز ناکوک ریال عمان در بازار ارز/ قیمت‌ لیر ترکیه و دینار عراق بر مدار صعود

کدخبر: ۶۳۷۹۵۳
اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران قیمت ریال عمان تنها ارزی بود که شیب نزولی را تجربه کرد و ۱۶۴ هزار و ۶۸۰ تومان نرخ گذاری و معامله شد. قیمت لیر ترکیه و دینار هم بر مدار رشد حرکت کردند.
ساز ناکوک ریال عمان در بازار ارز/ قیمت‌ لیر ترکیه و دینار عراق بر مدار صعود

به گزارش اقتصادنیوز، عراق و جاذبه های گردشگری اش در طول تمامی این سال ها هیچگاه فرصتی را برای بروز و ظهور پیدا نکرده‌اند و همواره در زیر سایه جنگ و ناامنی مدفون شده اند؛  همین امر باعث شده است تا مسئولان عراق برای بهبود تصور کلی از این کشور پیشقدم شوند.

دولت این کشور به همین منظور چشم اندازی را تا سال 2030 در نظر گرفته است که به احیای اقتصاد عراق و قرار دادن آن در مسیر توسعه پایدار منجر خواهد شد؛ روندی که به گفته کارشناسان اثر مثبت بر بهبود وضعیت گردشگری در این کشور خواهد گذاشت. هسته اصلی چشم انداز عراق تلاش برای تنوع بخشیدن به اقتصاد فراتر از نفت و گاز است. این طرح شامل تنوع بخشیدن به اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، ترویج نوآوری و جذب سرمایه گذاری خارجی می‌شود. هدف عراق از طریق ترویج حوزه هایی مانند کشاورزی، گردشگری، تولید و فناوری؛ کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار است. حفاظت از میراث طبیعی عراق و حصول اطمینان از شیوه های زیست محیطی پایدار از دیگر نکات مورد توجه در این چشم انداز است.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که وجود عتبات عالیات در این کشور همواره محل رجوع زائران از سراسر نقاط جهان بوده و است و همین امر باعث شده تا گردشگری در عراق رونق نسبی داشته باشد؛ اما ظرفیت‌های این کشور برای میزبانی از گردشگران در نقاط دیگر همچنان بالقوه مانده است و باید بالفعل شود. این موضوع درباره مردم ایران هم صدق می کند؛ چرا که امسال در تعطیلات نوروزی بسیاری از ایرانیان راهی این کشور شدند تا به زیارت عتبات عالیات بروند. بر اساس اعلام سرپرست معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور، در مسیرهای خارجی بیشترین پروازها به مقصد عراق بوده است. آمار سفرهای زمینی هم چنین شرایطی داشته است و بنا به گفته فرمانده انتظامی استان ایلام، از شروع تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ تا این لحظه ۲۳۲ هزار و ۴۳۷ زائر از مرز مهران تردد کرده اند که نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۸ درصدی همراه بوده است.

مروری بر وضعیت گردشگری در عراق بهانه ای است تا به آخرین قیمت دینار و سایر ارزها در بازار تهران مروری داشته باشیم.

قیمت دینار عراق امروز 14 فروردین 1403

بازار ارز تهران در حالی به شکل رسمی فعالیت خود را در سال 1403 آغاز کرده است که قیمت دینار عراق روند صعودی را در پیش گرفت و 49 تومان ارزش گذاری شد تا صعود قابل توجهی را تجربه کرده باشد.

دینار عراق پیش از تعطیلات اخیر و در روز 11 فرودین ماه 46 تومان قیمت خورده بود و امروز بازار را با رشد سه تومانی به پایان برد.

دینار عراق

آخرین قیمت ریال عمان

امروز همچنین قیمت ریال عمان نیز در جریان مبادلات بازار ارز تهران شیب نزولی را در پیش گرفت و با تجربه افت 320 تومانی نسبت به سه روز پیش، 164680 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

خبر مرتبط
قیمت درهم امارات و دینار عراق امروز سه شنبه 14 فروردین 1403 +جدول

اقتصادنیوز: درهم امارات مبادله ای، امروز به ۱۱,۸۳۴ (یازده هزار و هشتصد و سی و چهار ) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۰.۰۲ درصدی داشته است.

نرخ امروز درهم امارات

درهم امارات هم در بازار تهران امروز صعود محسوسی را تجربه کرد و معاملات را با صعود به کانال افزایشی به پایان رساند. درهم که 11 فروردین بازار را با نرخ 16793 به پایان رسانده بود، عصر امروز 483 تومان گران شد و 17276 تومان ارزش گذاری شد.

همچنین نرخ برابری درهم امارات با دلار آمریکا در بازار ارز تهران به 0.27 رسید.

قیمت امروز لیر ترکیه

قیمت لیر ترکیه هم امروز بر طبل افزایش کوبید و با صعود 80 تومانی که در ساعات پایانی روز 14 فروردین تجربه کرد؛ 1985 خرید و فروش شد.

قیمت لیر ترکیه

آخرین نرخ منات آذربایجان

جو صعودی حاکم بر بازار ارز تهران منات آذربایجان را هم بی نصیب نگذاشت و واحد پول رسمی همسایه شمالی ایران امروز 37150 تومان قیمت گذاری شد تا با صعود به کانال 37 هزار تومان، افزایش قیمت قابل توجه هزار و 40 تومانی را تجربه کند.

این میزان نوسان در چند ماه اخیر برای منات آذربایجان بی سابقه بوده است و باید در ادامه هفته تداوم خواهد داشت یا خیر؟

قیمت درام ارمنستان امروز

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان هم ساز افزایش را کوک کرد و 162 تومان نرخ گذاری و معامله شد. درام که سه روز پیش بازار را با نرخ 157 تومانی به پایان برده بود؛ رشد سه تومانی را تجربه کرده است.

نرخ امروز لاری گرجستان در بازار

سرنوشت لاری گرجستان هم در عصر امروز و همزمان با پایان فعالیت معامله گران در بازار تهران افزایش قیمت بود. هر لاری امروز 23790 تومان ارزش گذاری شد که نسبت به 11 فروردین رشد 800 تومانی داشته است.

لاری گرجستان

آخرین قیمت رینگیت مالزی

امروز رینگیت مالزی در حالی در بازار ارز تهران خرید و فروش شد که افزایش 290 تومانی را تجربه کرده و 13290 تومان مبادله شده است.

نرخ برابری رینگیت با دلار هم امروز در بازار به 0.211 رسید؛ این نرخ در روز گذشته 0.212 بود.

قیمت امروز بات تایلند در بازار

در نهایت هر بات؛ واحد پول رسمی کشور تایلند هم امروز در بازار ارز تهران 1723 تومان نرخ گذاشته شد تا در مقایسه با آخرین نرخ بازار، رشد 35 تومانی داشته باشد.

چهاردهمین روز از فروردین ماه در حالی به ساعات پایانی خود نزدیک شده است که شرایط حاکم بر بازار ارز تهران صعودی بود و همه ارزها به جز ریال عمان، افزایش نسبی قیمت را تجربه کردند. اتفاقی که در نوع خود بی سابقه است؛ چرا که همواره واحد پول رسمی این کشور سلطان نشین در صدر افزایش قیمت ها در بازار ارز تهران قرار داشته است و امری نادر است که ساز کاهشی را خلاف جریان بازار کوک کند.

امروز در غیاب ریال عمان، منات آذربایجان بیشترین میزان افزایش قیمت را به خود اختصاص داد و دینار عراق و درام ارمنستان هم کمترین میزان رشد را تجربه کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید