گروه بورس - ۶ هزار و ۴۰۰ مورد ثبت‌نام برای تعویض تراکتور فرسوده در آذربایجان شرقی صورت گرفته است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اعلام این خبر گفت: این تعداد تقاضا ۶ برابری بیشتر از یک هزار ۲۰۰ دستگاه ظرفیت تعیین شده برای استان است.

دکتر مسعود محمدیان افزود: ‌استقبال کشاورزان از طرح تعویض تراکتورهای فرسوده چشمگیر است و باتوجه به اینکه امکان ثبت‌نام برای این طرح صرفا از طریق اینترنت وجود دارد، کشاورزان با مراجعه به مراکز شهرستان‌ها یا مکان‌های دارای اینترنت اقدام به ثبت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در استان ۱۹ هزار دستگاه تراکتور با عمر بالای ۳۰ سال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در مزارع استان ۲۶ هزار دستگاه تراکتور مشغول کار باشد، گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۵۶۷ کشاورز نیز در طرح آمارگیری تعداد تراکتورهای موجود در استان، شرکت کرده‌اند.

محمدیان اظهار داشت: طرح تعویض تراکتورهای فرسوده طرح ملی است که در کوتاه مدت و بلند مدت هم برای جامعه کشاورزی و هم جامعه صنعت کشور از لحاظ افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش مصرف سوخت، بحث‌های زیست محیطی، افزایش تولید در بخش صنعت تراکتور و ... موثر و مفید واقع خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از مسوولان خواست تا در جهت ارتقا و استفاده از تولید داخل و جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان در آینده از ورود ادوات کشاورزی و بخصوص تراکتورهای بی‌کیفیت و نامطلوب از جمله تراکتورهای هندی و چینی به کشور جلوگیری کنند.

وی گفت: با توجه به کیفیت نامطلوب تراکتورهای چینی و هندی، نبود قطعات یدکی این تولیدات در ایران و مهمتر از همه خدمات پس از فروش این محصولات در کشور، در صورت راه‌یابی این محصولات به مزارع، شاهد مشکلات عدیده‌ای برای کشاورزان در حوزه تولیدات کشاورزی خواهیم بود.