مطهری از ولیعصر تا شریعتی
خیابان مطهری از غرب از خیابان ولیعصر آغاز و در شرق به خیابان شریعتی می‌رسد.
این خیابان به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود و واقع شدن در مرکز شهر یکی از پررفت‌و‌آمدترین مناطق تهران به حساب می‌آید.
وجود ادارات متعدد دولتی در این خیابان موجب شده است تا این منطقه به یکی از مناطق اداری در تهران تبدیل شود. تنوع کاربری در این منطقه نسبتا بی‌نظیر است.
ساختمان پزشکان متعدد، مراکز اداری دولتی و خصوصی، واحدهای تجاری، هتل بزرگ تهران، سفارت زلاندنو، سفارت کانادا، دانشکده الهیات دانشگاه تهران از مراکز مهم واقع در خیابان مطهری به حساب می‌آیند. اما یکی از اصلی‌ترین دلائل اهمیت این خیابان واقع شدن در مسیر دسترسی به بزرگراه مدرس و خیابان شریعتی است.
از همه اینها که بگذریم خیابان مطهری یا تخت‌طاووس سابق از بعد از مدرس منطقه ایده‌آلی برای زندگی به حساب می‌آید.فرعی‌های خلوت مطهری هنوز هم یکی از زیباترین مناطق مسکونی مرکز شهر به حساب می‌آید. در مجموع خیابان شهید مطهری، یکی از خیابان‌های پررفت‌و‌آمد تهران است. آنها که از غرب تهران قصد عزیمت به شرق تهران را دارند، اگر از طریق بزرگراه‌ها به رفت‌و‌آمد اقدام نکنند، مجبورند در هسته مرکزی شهر از خیابان شهید مطهری گذر کنند.
حداقل ۱۰۰ خیابان فرعی از شمال و جنوب، به خیابان شهید مطهری منتهی یا از آن منشعب می‌شود. گذشته از آن خیابان مطهری، چند خیابان مهم دیگر را قطع می‌کند که در نتیجه، چند تقاطع مهم و پررفت و آمد در این خیابان، ایجاد شده است. پس احتمالا می‌توانید پیش‌بینی کنید که در صورت گذر از خیابان شهید مطهری، باید دقایقی را پشت چراغ قرمز سپری کنید. در مجموع خیابان شهید مطهری به دلیل وجود چند دانشکده از جمله دانشکده اقتصاد علامه‌ طباطبایی و دانشکده الهیات دانشگاه تهران و چندین مرکز انتشاراتی از جمله انتشارات سروش، خیابانی شلوغ به حساب می‌آید. اگر قصد زندگی در این حوالی را دارید، ما پیشنهاد می‌کنیم حوالی تقاطع سهروردی - مطهری را انتخاب کنید. اگر چه رفت و آمد در این مناطق زیاد است، اما علائم هشداردهنده آب و هوا کمتر به وضعیت خطر نزدیک می‌شود.