اولین سفر وزیر مسکن در سال 90

گروه مسکن- وزیر مسکن در اولین روز کاری در سال۹۰، برای بازدید از پروژه‌های مسکن‌مهر، به شهر جدید پرند رفت. علی نیکزاد بعد از ظهر ششم فروردین، از محل ساختمان وزارت مسکن به همراه قائم‌مقام خود در این وزارتخانه، معاون شهرهای جدید و مسوول پیگیری مسکن‌مهر، ابتدا عازم فرودگاه امام شد تا در حضور معاونین خود در وزارت‌راه، از وضعیت سرویس‌دهی در فرودگاه امام مطلع شود و بعد از آن به شهر جدید پرند رفت.

بازدید سرپرست وزارت راه از فرودگاه امام حدود ۲ ساعت به طول انجامید و بعد از آن، نیکزاد به پرند رفت.

به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، وزیر مسکن در جریان بازدید از برخی پروژه‌های مسکن‌مهر در پرند، بر چند موضوع مهم تاکید کرد، از جمله اینکه مسوولان وزارت مسکن موظفند نسبت به انطباق آنچه انبوه‌سازان ساخته‌اند با تعهداتی که در قراردادهایشان نوشته شده، اقدام کنند تا در صورت عدم رعایت تعهدات، سازنده‌ها فرصت برای اصلاح را داشته باشند.

نیکزاد همچنین مسوولان شهر جدید پرند را موظف کرد از طریق تشکیل جلسه با انبوه‌سازانی که واحدهای آنها به مرحله تحویل رسیده، نحوه واگذاری واحدهای مسکونی‌مهر به تعاونی‌ها و متقاضیان را مشخص و اعلام عمومی کنند تا حق و حقوق متقاضیانی که آورده نقدی خود را پرداخت کرده‌اند محفوظ بماند.

وزیر مسکن خطاب به مدیران این وزارتخانه و همچنین سایر مدیران مسکن‌مهر، تاکید کرد: باید ریز هزینه‌های انجام شده و قیمت دقیق تمام‌شده به متقاضیان اعلام شود تا شک و شبهه‌ای برای متقاضیان باقی نماند.

گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد که وزیر مسکن را در این بازدید ۵ ساعته همراهی کرد، حاکی است: برای سال۹۰ برنامه‌ریزی خاصی برای افتتاح واحدهای مسکونی‌مهر در شهر جدید پرند تنظیم شده و به هر طریق ممکن باید به سرانجام برسد.

نیکزاد در پایان بازدید از پرند، در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره پرند، از آنها خواست زمینه افتتاح رسمی و بهره‌برداری کامل از واحدهای در آستانه آماده شدن را، فراهم کنند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، پیش از این قرار بود، حدود ۴۰۰ واحد مسکونی‌مهر که در فاز ۳ شهر جدید پرند ساخته‌شده، در پایان اسفند سال۸۹، تحویل متقاضیان شود، اما این اتفاق برای بار چندم به تعویق افتاد.