گروه بین‌الملل- امیر کویت استعفای دولت این کشور را پذیرفت، اما این دولت را مسوول اداره‌ کشور در مرحله‌ کنونی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت، استعفای دولت این کشور به ریاست شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح را پذیرفت و وی را مامور اداره کشور تا تشکیل دولت آینده کرد. دولت کویت روز پنج‌شنبه و در پی درخواست برخی نمایندگان پارلمان این کشور جهت استیضاح سه تن از وزیران از خاندان حاکم کویت، استعفا کرده بود. نمایندگان مخالف در پارلمان کویت خواستار استیضاح شیخ احمد الفهد الصباح وزیر اقتصاد، شیخ محمد الصباح وزیر امور خارجه و شیخ احمد العبدالله الصباح وزیر نفت شده بودند. آنها وزیران نفت و اقتصاد را به فساد مالی و وزیر خارجه را به ناتوانی در کنترل توهین به کویتی‌ها و شیعیان این کشور در تلویزیون بحرین متهم کرده بودند.

از سوی دیگر، فیصل المسلم نماینده مخالف در پارلمان کویت، با اشاره به اینکه در صورت انتخاب مجدد ناصر محمد الاحمد الصباح

به عنوان نخست‌وزیر این کشور وضعیت هیچ تغییری نخواهد کرد، اظهار کرد: ما خواستار انتخاب نخست‌وزیر جدیدی هستیم که بتواند مسیر جدیدی را در پیش بگیرد. وی افزود: طی مدت زمامداری شیخ ناصر، دولت حدود ۳۳۰ میلیارد دلار هزینه کرد، بدون آنکه این هزینه‌ها هیچ گونه تاثیر مثبتی بر روند پیشرفت در کشور داشته باشد.

شیخ ناصر برادرزاده امیر کویت است و از پنج سال قبل که به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب شد، همیشه مورد انتقاد شدید نمایندگان مخالف پارلمان کویت بوده است.

بر اثر اختلاف میان دولت کویت و نمایندگان مخالف، تاکنون پنج دولت استعفا کرده‌اند و امیر این کشور نیز سه بار پارلمان را منحل کرده و دستور برگزاری انتخابات را صادر نموده است.