AT&T، تی موبایل را 39 میلیون دلار می‌خرد

AT&T به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مرکز مخابراتی آمریکا قصد دارد با پرداخت ۳۹ میلیون دلار شرکت T-Mobile را خریداری کند تا بر این اساس یکی از بزرگ‌ترین واگذاری‌های صنعت جهانی مخابرات طی یک دهه گذشته صورت گیرد. در حال حاضر Verizon بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی و اپراتور تلفن‌همراه در آمریکا محسوب می‌شود و AT&T در تلاش است با خریداری T-Mobile این عنوان را از آن خود کند.

پیش از این شرکت مخابراتی Sprint آمادگی خود برای خریداری T-Mobile را اعلام کرده بود؛ اما واگذاری این شرکت مخابراتی به AT&T و رقم پیشنهادی از سوی آن صنعت مخابراتی جهانی را بیشتر شگفت‌زده کرده است.

دو اپراتور تلفن‌همراه AT&T و T-Mobile مبتنی بر فناوری GSM فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و خدمات مخابراتی آنها به صورت تقریبا مشابه از طریق شبکه‌های موجود در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

این اتفاق بزرگ مخابراتی به شرکت AT&T امکان می‌دهد قابلیت‌های بیشتری در زمینه ارائه خدمات G۴ داشته باشد و بتواند شبکه Long Term Evolution موسوم به LTE که قصد گسترش آن ظرف سال‌های آتی را دارد، به صورت گسترده‌تر عرضه کند. هنوز جزئیات بیشتری از این قرارداد مخابراتی اعلام نشده است.