رونمایی از جذابیت‌های جدید بازار

همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد، TOKEN۲۰۴۹ بر آینده تمرکز دارد و با گردهم آوردن صنعت جهانی ارز‌های دیجیتال، از اهداف فعالان این بازار پیشرفته دیجیتال برای آینده نزدیک رونمایی می‌کند. این رویداد هر سال در دبی و سنگاپور برگزار می‌شود و به بنیان‌گذاران، مدیران شرکت‌ها و پروژه‌های پیشرو وب ۳.۰ این امکان را می‌دهد تا دیدگاه و برنامه‌های خود را به اشتراک بگذارند. همانند گذشته، جدیدترین رویداد TOKEN۲۰۴۹ نیز میزبان برخی از اشخاص شناخته‌شده بازار از جمله راجر ور بنیان‌گذار Bitcoin.com، آرتور هیز بنیان‌گذار صرافی BitMEX و همچنین پاول دورف بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام بود. بررسی اخبار و پروژه‌های مرتبط با این گردهمایی بزرگ می‌تواند اطلاعات مفیدی را پیرامون وضعیت امروزه پروژه‌های بلاک‌چینی و همچنین برنامه‌های فعالان برای آینده در اختیار علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران قرار دهد.

تلگرام در TOKEN۲۰۴۹

شبکه تون طی چند وقت اخیر سر و صدای زیادی در بازار به پا کرده است و برخی از پروژه‌های آن مانند نات کوین در مدت زمان کوتاهی موفق به جذب میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان شده‌اند. ارتباط و همکاری نزدیک تون و پیام‌رسان تلگرام باعث شده است تا این شبکه بلاک‌چینی به سرعت رشد کند و حتی براساس ارزش بازار در لیست ۱۰ ارز برتر قرار بگیرد. پاول دورف در گردهمایی TOKEN۲۰۴۹ از تعهد تیم خود برای پشتیبانی و گسترش کاربرد‌های تون‌کوین در پیام‌رسان محبوب جهانی خود خبر داد و اخبار مهمی را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت. به عقیده بنیان‌گذار تلگرام، بلاک‌چین می‌تواند آزادی عمل و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین از حریم خصوصی آنها حفاظت کند.

این مزایا از دلایل اصلی علاقه‌مندی پاول دورف به این فناوری نوین به شمار می‌رود؛ زیرا تلگرام نیز بر پایه این ویژگی‌ها ساخته شد. پاول همچنین از آغاز همکاری با شرکت تتر خبر داد که دو استیبل‌کوین دلاری USDT و طلا XAUt را به شبکه تون اضافه کرد.  تتر محبوب‌ترین استیبل‌کوین بازار ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود و بنابراین این همکاری می‌تواند خبر بزرگی برای علاقه‌مندان تون‌کوین باشد. تلگرام در راستای تشویق کاربران به استفاده از تتر بر بستر شبکه تون کارمزد انتقال این ارز را در کیف پول خود حذف کرده است و انتقال USDT میان کاربران تلگرام با بیشترین سرعت و کارمزد صفر انجام می‌شود. توکن‌سازی استیکر و اموجی‌های تلگرام یکی دیگر از برنامه‌های پاول دورف است و به نظر می‌رسد که توکن‌های غیرمثلی به‌زودی و بر بستر شبکه تون عرضه می‌شوند و در اختیار کاربران پیام‌رسان تلگرام قرار خواهند گرفت.

افزایش کاربرد پیام‌رسان تلگرام در پرداخت‌ها و همچنین همکاری بیشتر با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان ابزار‌های پرداختی از جمله دیگر برنامه‌های تلگرام و شبکه تون به شمار می‌رود. با توجه به اینکه برنامه‌ریزی شده است تا طی سال‌های آینده همکاری میان شبکه بلاک‌چینی تون و تلگرام در سطح بزرگ‌تری انجام شود، آینده تون‌کوین درخشان به نظر می‌رسد و این ارز فرصت آن را خواهد داشت تا با بهره بردن از ۹۰۰میلیون کاربر جهانی تلگرام، جایگاه خود را بیش از پیش در بازار ارز‌های دیجیتال ارتقا دهد.

رشد بیت کوین به بیش از ۱۰۰هزار دلار

آرتور هیز، بنیان‌گذار بیتمکس از جمله سخنرانان مراسم TOKEN۲۰۴۹ بود که با اشاره با سیاست‌های پولی اتخاذشده آمریکا، چین و ژاپن بیت‌کوین را تنها راه‌حل مناسب در زمان بحران‌های مالی دانست. به عقیده هیز، برخی از آمار اعلام‌شده آمریکا مانند ارقام تولید ناخالص داخلی ساختگی هستند و برای کنترل بازار اعلام می‌شوند. آرتور هیز گسترش استفاده از طلا و بیت‌کوین را راه‌حل این شرایط می‌داند؛ زیرا کاربران را خارج از کنترل دولت‌ها و سیاست‌های پولی قرار می‌دهند. به عقیده این شخص، بیت‌کوین حتی از طلا نیز بهتر است و با مزایای خود مانند امکان ذخیره ایمن و انتقال آسان و سریع می‌تواند انتخاب بهتری باشد. او در انتهای صحبت‌های خود پیش‌بینی کرد که در نتیجه شرایط اقتصادی جهانی و براساس روند‌های گذشته، روند صعودی بیت کوین در ۱۰۰هزار دلار متوقف نخواهد شد و می‌تواند حتی تا چند سال آینده به بیش از ۷۵۰هزار دلار برسد.

مشکلات شبکه اتریوم

در یکی از پنل‌های برگزارشده Token۲۰۴۹ دبی، برخی افراد شناخته‌شده مانند راج گوکال هم بنیان‌گذار سولانا و امین‌گون سیرر مدیرعامل آوا لبز پیرامون شرایط شبکه‌های میزبان فعالیت برنامه‌های غیرمتمرکز و مشکلات فعلی شبکه محبوب اتریوم نیز به گفت‌وگو پرداختند. به گفته اعضای پنل، اتریوم به‌دلیل توان عملیاتی کم در پردازش تراکنش‌ها مشکلات مقیاس‌پذیری دارد که منجر به هزینه‌های کارمزد بالا و تراکم شبکه می‌شود. اما با وجود اینکه شبکه‌های جدید با افزایش سرعت تراکنش مقیاس‌پذیری بیشتری را ارائه می‌دهند، شبکه اتریوم همچنان انتخاب اول اکثر توسعه‌دهندگان باقی مانده است.  شرکت‌کنندگان این پنل بر این باور بودند که اعتبار و امنیت بالا، جایگاه برتر اتریوم در بازار و همچنین کاربران زیاد این شبکه باعث شکل‌گیری این علاقه و وفاداری توسعه‌دهندگان به اتریوم شده است.

با این حال، راج گوکال معتقد بود که شبکه‌های بلاک‌چینی لایه یک مانند سولانا می‌توانند با ارائه خدمات بهتر در نهایت کنترل و قدرت اتریوم را در بازار کاهش دهند و به‌عنوان جایگزینی برای این شبکه عمل کنند. با وجود تلاش‌های تیم اتریوم برای رفع مشکلات این شبکه در طی سال‌های گذشته، اتریوم همچنان نسبت به برخی از شبکه‌های جدید بازار عملکرد و مقیاس‌پذیری ضعیف‌تری دارد. این شرایط می‌تواند فضا را برای رشد رقبای اتریوم فراهم کند و یکی از دلایل رشد شبکه سولانا در طول یک سال گذشته به شمار می‌رود.

نقش میم‌کوین‌ها در صنعت ارز‌های دیجیتال

در طول یکی دیگر از پنل‌های رویداد Token۲۰۴۹ که پیرامون روند‌های نوظهور در برنامه‌های وب ۳.۰ برگزار شد، نقش میم‌کوین‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت. در این گفت‌وگو عمران‌خان از تیم AllianceDAO خاطرنشان کرد که امروزه مسیر جدیدی در صنعت بلاک‌چین در حال ظهور است و بسیاری از پروژه‌هایی که در چند سال گذشته عرضه شده‌اند در تلاش برای تقلید از استراتژی میم‌کوین‌ها هستند. تریستان ایور، بنیان‌گذار پروژه بلاک‌چینی Backpack نیز با تایید این موضوع اضافه کرد که هم اکنون توجهات روی میم کوین‌ها متمرکز شده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران و کاربران به‌دلیل میم‌کوین‌ها فعالیت خود را در بازار ارز‌های دیجیتال آغاز کرده‌اند. شرکت‌کنندگان این پنل در مجموع بر این باور بودند که قدرت میم‌کوین‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال دست کم گرفته می‌شود و این ارز‌های در ظاهر شت‌کوین، از نفوذ بالایی در بازار برخوردار هستند.

بنابراین بهتر است که فعالان بازار مخالفت خود را با آنها کاهش دهند و تمرکز خود را بر موارد استفاده و مزایای آنها معطوف کنند. صحبت‌های ریچارد تنگ، مدیرعامل جدید بایننس پیرامون شرایط قانون‌گذاری ارز‌های دیجیتال در آمریکا و دیگر کشور‌ها، رونمایی از پروژه‌های جدید بلاک‌چینی، آغاز همکاری جدید میان پلتفرم‌های غیرمتمرکز و شرکت‌های متمرکز از جمله دیگر موارد مهم رخ‌داده در طول رویداد Token۲۰۴۹ به شمار ‌می‌روند. در مجموع رویداد امسال Token۲۰۴۹ در شهر دبی با استقبال خوبی از سمت کاربران و علاقه‌مندان بازار ارز‌های دیجیتال مواجه شد و تمام ۱۰هزار بلیت این رویداد دو هفته قبل از برگزاری به فروش رسیدند.

 این استقبال گسترده همراه با خبر‌های جذاب منتشرشده در این رویداد به خوبی نشان داد که با عبور از سختی‌های زمستان اخیر، رشد و گسترش فناوری بلاک‌چین، دارایی و پروژه‌های مرتبط با آن ادامه دارد و این آمادگی ایجاد شده است تا طی سال‌های آینده از دل بازار ارز‌های دیجیتال فناوری و امکانات کاربردی، مفید و جذابی ایجاد شود.