اخطار هواشناسی به مردم/ بارش‌های سیل‌آسا و شدید در این استان‌ها

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید تا شنبه هفته آینده و بارش‌های سیل‌آسا و شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری  سازمان هواشناسی  امروز در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب و جنوب غرب کشور ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی امروز همچنین در مناطق مرکزی و شرقی کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک روی می‌دهد.

خبر مرتبط
دلیل پربارشی بهار امسال اعلام شد

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی گفت: در طی سال ۲۰۲۳ دمای سطح آب در اقیانوس اطلس شمالی به طور متوسط بیش از یک درجه سانتی‌گراد نسبت به متوسط بلندمدت افزایش داشته است و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد. همین امر موجب شده است تا مقادیر بیشتری از بخار آب به سمت شرق، از جمله منطقه غرب آسیا روانه شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش‌ها در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، کرمان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.

میزان بارندگی طی آخر هفته در نیمه جنوبی کشور ضعیف بوده و در شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها شدید است.

روز جمعه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در نوار شرقی کشور این وضعیت ادامه دارد و در غرب گیلان، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی بارش‌ها شدید است.

شنبه هفته آینده به‌تدریج از میزان بارش‌ها در نوار شرقی و سواحل دریای خزر کاسته شده و در شمال غرب افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. همچنین امروز دریای خزر و چهارشنبه شمال خلیج‌فارس مواج و متلاطم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.