پیش‌بینی بورس فردا 26 اردیبهشت‌ماه 1403

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نیمه اول بیش از ۱۰ هزار واحدی مثبت شد تا کمی از افت های چند روز اخیر بازار را کاهش دهد اما در نیمه دوم بازار ، عرضه ها بر تقاضا پیشی گرفت و باز هم رخ بازار منفی شد.

ارزش معاملات در روز جاری به رقم  ۳۸۴۰  میلیارد تومان می رسد و این رقم باز هم امیدی را برای مثبت شدن بازار در دل اهالی بازار سرمایه ایجاد نمی کند.

احسان خاندوزی ، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در نشست خبری خود این طور عنوان کرده است که امسال ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق ابزارهای جدید مالی در اختیار بخش واقعی اقتصاد برای تامین مالی تولید قرار می گیرد!

این در حالی است که نرخ سود اوراق اخزا ارقام بالای 33 درصدی را به خود می‌بیند و یکی از نگرانی‌های بازار است. حسین خزلی از فعالان قدیمی بازار در توئیتی عنوان کرده است که شرایط بازار مانند سال 92 تا 96 است! بورس به کمای عمدی برده شده است و به ما مدیران پیشنهاد اوراق 4 ساله با بازدهی 39 درصدی با پرداخت در مقاطع سه ماهه داده شده است!

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که این روزها در کرمان آیدکس 2024 حضور دارد بازار سرمایه را یکی از مسیرهای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» را ذکر کرد.

عشقی گفته است که یکی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان بورس و اوراق بهادار در سال جاری، افزایش دو برابری تامین مالی به شرط بهبود وضعیت بازار سرمایه و اعمال حمایت‌های دولت در این بازار است.

اما فعالان بازار سرمایه معتقد هستند که دو شرط اعلامی از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران برقرار نخواهد شد!

اما دلار در بازار آزاد هم کانال 60 هزار تومانی را از دست داد . گفته می‌شود که نرخ دلار در بازار که تا هفته پیش با حمایت همراه بود و ارقام بالاتر از 61 هزار تومانی را به خود می دید. در بازار روز جاری وارد قیمت های 59 هزار تومانی شده است.

در این روزهای بد بازار سرمایه که ارزش معاملاتی به زحمت اعداد و ارقام بالاتر از 4 هزار میلیارد تومانی را به خود می‌بیند فرابورس ایران اطلاعیه منتشر کرده است مبنی بر اینکه فردا؛ سهام شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام عرضه اولیه می‌شود!

قرار است این عرضه در دو مرحله انجام شود قیمت تعیین شده برای مرحله اول که معادل 5 درصد از سهام شرکت است به قیمت 775 تومان انجام خواهد شد.

این در حالی است که یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ قادر معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه از لغو عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی خبر داد و چندی پیش هم با یکی از خبرگزاری های بورسی صحبت کرد و زمان احتمالی عرضه اولیه های جدیدی را اواخر اردیبهشت و خرداد اعلام کرد.

سوال اینجا است که آیا وضعیت بازار نسبت به بهمن ماه 1402 بهتر شده است که عرضه‌های اولیه‌ به بازار برگشته‌اند.

 

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران  

در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات به رقم 3840 میلیارد تومان رسید شاخص کلی که در نیمه اول بازار بیش از 10 هزار واحدی رشد کرده بود در نهایت با رشد 4 هزار واحدی متوقف شد.

این نشان می‌دهد (از منظر تکنیکالی) که سطح حمایتی میانگین 55 روزه شاخص که در روز گذشته با افت بیش از 30 هزار واحدی شکسته شده است حالا به یک مقاومت جدی برای بازار تبدیل شده ، البته بازار امیدوار است که این شکست حمایتی را در دسته شکست‌های غلط (پشیمانی معامله‌گران) قرار دهد اما چیزی که در بازار و نقشه بازار و نمودار شاخص کل دیده می‌شود هیجان فروش بیش از اندازه در بازار است.

کل

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.