شماره روزنامه ۵۹۹۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۷۴ دنیای اقتصاد

اخبار بورس - روزنامه شماره ۵۹۷۴

  • محرک‌های شاخص ۳‌میلیونی

    دنیای اقتصاد -علی عبدالمحمدی : بورس تهران در سالی که گذشت نتوانست انتظارات را برآورده سازد و در سالی که همچنان تورم در کشور برقرار بود و در برهه‌های مختلف انتظارات تورمی اقتصاد کشور را در معرض تهدید قرار داد، بازار سهام نتوانست بازدهی متناسب با ریسک تحمیل‌شده را برای سهامداران به‌ارمغان آورد. به کرات در گزارش‌های قبلی «دنیای‌اقتصاد» به تشریح کامل دلایل این موضوع پرداخته‌شد و در پرونده‌ای جداگانه در گزارش روز ۲۳ اسفند «دنیای‌اقتصاد» تحت‌عنوان ۴ ریسک بورس تهران، دلایل این موضوع بررسی شد. در گزارش حاضر به این موضوع پرداخته خواهد شد که آیا بازار سهام در سال‌آتی این جاماندگی خود نسبت به بازارهای موازی را جبران خواهد کرد یا نه؟ چه عواملی می‌توانند محرک بورس در مسیر صعودی در سال‌آتی باشند؟
  • رشد ادامه‌دار بورس هند

    دنیای اقتصاد-محدثه علی‏زاده: پس از ابراز نگرانی سازمان بورس هند درخصوص وجود حباب در بورس این کشور، سهام‌‌ خرد این بازار با ریزش مواجه شدند. این اصلاح موجب فراهم شدن فرصت برای خرید سهام‌ شرکت‌های ارزشی شده و سرمایه‌گذاران را مجدد مجذوب بازار سرمایه هند کرده است. شباهت عملکرد اقتصاد کل و بورس هند در سال‌های اخیر با دهه ۲۰۰۰ نشان از امیدهای بیشتر برای ادامه روند روبه‌رشد سهام خرد این بازار دارد. نزول ارزش سهام‌ کوچک بورس هند طی یک ماه گذشته در دید بسیاری از سرمایه‌گذاران به عنوان موقعیت خرید فرض شده است. از آنجا که شرکت‌های کوچک‌تر ذی‌نفعان اصلی رشد اقتصادی ۸درصدی هند تلقی می‌شوند، سهام‌ آنها پس از نزول از ۲۷ام فوریه که موجب افت ۱۰درصدی شاخص Nifty smallcap ۲۵۰ (شاخص سهام‌ خرد بورس هند) شد، مجددا به مدار صعود بازگشته‌اند.
  • مزایای توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم

    سیدعلی هاشمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بهترین ابزار برای سرمایه‌گذاری اشخاصی که دانش مالی و زمان کافی برای تحلیل و فعالیت در این بازار را ندارند، استفاده از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است تا منابع سرمایه‌گذاران توسط متخصصان و حرفه‌‌‌‌ای‌‌‌‌های بازار، مدیریت شود. او ضمن تاکید بر مزایای توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حرفه‌‌‌‌ای‌‌‌‌تر‌شدن بازار سرمایه، توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.
  • پایان مبهم بورس

    دنیای‌اقتصاد- عاطفه چوپان: شنبه به‌عنوان آخرین روز معاملاتی که فروشندگان می‌توانستند با فروش سهام خود به نقدینگی در سال‌۱۴۰۲ دست‌یابند با افزایش فشار فروش همراه بود. ۱۶۱‌میلیارد‌تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج شد و ارزش معاملات نیز در سطوح حداقلی ماند و با حدود ۱۷‌درصد کاهش نسبت به چهارشنبه هفته گذشته در سطوح ۳هزار و ۶۲۸‌میلیارد‌تومان ایستاد. درحالی‌که انتظار بازار برای تکمیل اخبار مثبتی که در هفته‌های گذشته از بانکی‌ها و خودرویی‌ها آمده بود بی‌نتیجه ماند یک خبر منفی به بازار مخابره شد که به اعتقاد تحلیلگران می‌تواند اثر منفی خود را در همین روزهای باقی‌مانده بر بازار بگذارد.
  • پرداخت سود سهام عدالت

    سنا: مدیرعامل شرکت سپرده‌‌‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از پرداخت سود به بیش از ۴۳میلیون سهامدار سهام عدالت خبر داد. محمد باغستانی با بیان اینکه فرآیند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، گفت: در این مرحله به حساب ۴۳میلیون و ۸۲۵‌هزار و ۲۱۰سهامدار سود واریز شد. وی اظهار کرد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دوامضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.
  • فصل رشد سهام؟

    دنیای‌اقتصاد: بورس تهران در نخستین روز هفته جاری نسبت به کاهش نرخ دلار واکنش منفی نشان داد. با کاهش ۰.۰۷درصدی شاخص، شروع سردی در بازار سهام آخرین هفته ۱۴۰۲ رقم خورد.
  • تقابل بازار با نرخ بهره

    دنیای‌اقتصاد: روز شنبه نخستین روز منفی بازار در هفته جاری معاملاتی در حالی به ثبت رسید که دو شاخص اصلی بازار کاهش ارتفاع محدودی را تجربه کردند و شاخص کل فرابورس با کم‌رمقی سبزپوش شد. در این بین نماگر اصلی تالار شیشه‌ای که در ماه‌های گذشته عملکرد خوشایندی را به نمایش نگذاشته همچنان در کانال ۲میلیون و ۱۰۰هزار واحدی نوسان دارد.
  • نقش تامین مالی بنگاه‏‏‌های تولیدی

    سنا: مدیرعامل گروه مالی شهر گفت: با تسهیل مجوزدهی به سکوهای تامین مالی و سهولت مشارکت صندوق‌ها با رعایت مدیریت ریسک می‌‌‌توانیم اقدام قابل‌توجهی در زمینه تامین مالی از طریق کرادفاندینگ‌‌‌ها انجام دهیم. علی بیگ‌‌‌زاده در خصوص ماهیت تامین مالی بنگاه‌‌‌ها از طریق کرادفاندینگ‌‌‌ها اظهار کرد: کرادفاندینگ‌‌‌ها شکلی از تامین مالی هستند که به صورت مستقیم افراد جامعه درگیر تامین مالی یک پروژه می‌‌‌شوند.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر