سید شهاب الدین چاوشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه های جلوگیری از تکرار رای در ۹۷۸ شعبه رای برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان نصب شده اند.

وی با اشاره به اینکه در هر شعب رای یک دستگاه هویت یاب وجود دارد تا مانع ریخته شدن رای دوباره شود گفت: کسانی که در مرحله اول در این سه حوزه انتخابی استان تهران رای نداده باشند با شناسایی این دستگاه حق رای دادن را ندارند و عوامل اجرایی صندوق های رای از این اقدام ممانعت خواهند کرد.
رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران از مجموع حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی استان، شش نفر از داوطلبان سه حوزه انتخابی استان حد نصاب آرا را کسب نکرده و به مرحله دوم انتخابات کشیده شدند.
چاوشی افزود: از شش نفر رقیب انتخاباتی در سه حوزه انتخابی شهرستان های دماوند و فیروزکوه، رباط کریم و بهارستان و شهریار، قدس و ملارد سه نفر با کسب بیشترین آرا راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد.
چاوشی با بیان اینکه یک میلیون و 625 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این سه حوزه هستند گفت: زمان انتخابات تا ساعت 18 عصر ادامه خواهد داشت.
وی در مورد تمدید زمان انتخابات گفت: به شرایط حضور مردم در صندوق های رای دارد که به حسب قانون وزیر کشور این اختیار را دارد که زمان انتخابات را بنابه شرایط موجود تمدید و برای اجرا به استانداری و فرمانداری ابلاغ کند.
چاوشی با اشاره به اینکه در مرحله اول بیش از 60 درصد واجدین شرایط در این سه حوزه در انتخابات حضور داشتند افزود: با وجود اینکه مرحله دوم انتخابات نسبت به مرحله پیش از کاهش آرا برخوردار است ولی این احتمال وجود دارد که شاهد مشارکتی بیش از پیش مردم در پای صندوق های رای باشیم.
معاون سیاسی استانداری تهران از تلاش های تمامی عوامل اجرایی و نظارتی، نیروی انتظامی، قوه قضایی حاضر در شعب رای و نیز از فرمانداران، بخشداران، رسانه های همگانی و مجریان قانون انتخابات تشکر کرد.
چاوشی با اشاره به اینکه رفتار اخلاقی نامزدهای انتخابی معرف شخصیت افراد است به رقبای انتخاباتی توصیه کرد: پس از پایان انتخابات و تعیین نماینده منتخب در هریک از سه حوزه انتخابی استان تهران داوطلبان رقابت را فراموش کرده و با رفاقت برای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود به همدیگر کمک کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.