به گزارش ایرنا به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت محصولات پلیمری و شیمیایی هر دو هفته یکبار از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی براساس میانگین قیمت های جهانی و نرخ دلار بازار آزاد برای مبادله در بورس کالای ایران اعلام می شود که امروز نیز قیمت های جدید اعلام شد.
فهرست قیمت های پایه را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید؛
http://pdid.ir/wp-content/uploads/۲۰۱۶/۰۵/Petrochemical-Pricing-montahi-be-۱۲-Ordibehesht.pdf

** معامله ۶۲۱ هزار و ۱۶۳ تن انواع کالا در هفته گذشته
حدود 621 هزار و 163 تن انواع کالا به ارزش نزدیک هشت هزار و 315 میلیارد ریال در هفته منتهی به نهم اردیبهشت ماه در بورس کالای ایران دادوستد شد که در مقایسه با هفته پیش، از رشد 11 درصدی حجم و 17 درصدی ارزش معاملات برخوردار شد.
همچنین در هفته گذشته، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۳۷۴ هزار و ۳۸۸ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به پنج هزار و ۶۷۷میلیارد ریال معامله شد.
در این تالار، 304 هزار و 485 تن انواع فولاد، 10 هزار و 220 تن انواع مس، چهار هزار و 340 تن آلومینیوم، 200 تن روی، 140 تن کنسانتره مولیبدن، سه تن کنسانتره فلزات گرانبها و 55 هزار تن سنگ آهن دانه بندی از سوی مشتریان خریداری شد.
این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۴۴ هزار و ۴۲۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به فروش رسید؛ در این تالار، ۱۱۱ هزار و ۲۴۵ تن انواع قیر، ۳۵ هزار و ۷۱۴ تن مواد پلیمری، ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۲۴ هزار و ۵۹۰ تن لوب کات، ۱۶ هزار و ۷۰۶ تن مواد شیمیایی، ۵۰ تن عایق رطوبتی، ۶ هزار و ۶۲۰ تن گوگرد و یک هزار تن سلاپس واکس معامله شد.
تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله یک هزار تن گندم، 500تن شکرسفید و 250 تن روغن خام بود.
براساس این گزارش، در هفته منتهی به ۹ اردیبهشت ماه، برای گروه های کالایی شکر، روغن خام، مس، آلومینیوم ،روی، سنگ آهن، فولاد، گوگرد و مواد شیمیایی رشد معاملات ثبت شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.