طرح خدمات ویژه برای مادران دارای سه فرزند در شهرداری تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حمید صاحب   در مورد فعالیت قرارگاه جوانی جمعیت، گفت: در قانون جوانی جمعیت وظایفی برعهده شهرداری تهران گذاشته شده است که بر مسائل فرهنگی، زیرساختی و... تأکید دارد.

وی با بیان اینکه ما مکلف هستیم برای مادران دارای سه فرزند و بالاتر خدماتی ارائه کنیم که بخشی از این وظایف تکلیف است و بخشی را نیز ما در شهرداری تهران داوطلبانه انجام می‌دهیم، اظهار کرد: موضوعاتی همچون تکریم مادران، توجه به مادران دارای سه فرزند را  مورد توجه قرارداده و در نظر داریم به صورت سیستماتیک شرایط رفاهی در حوزه شهری را داشته باشیم. همچنین تکلیفی برای شهرداری است که این مادران از تخفیفات حمل و نقل عمومی بهره ببرند و باید تسهیلات در نظر گرفته شود.

صاحب با تأکید بر اینکه در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی نیز تکالیفی برای شهرداری تهران مشخص شده است، افزود: شاهد هستیم که نهادهای تربیتی و آموزشی ذیل موضوع جمعیت و فرزندآوری اقدامات مختلفی را انجام می دهند؛ اما این اقدامات جزیره‌ای و مستقل  است که به نظر می رسد در راستای هم افزایی باید تحت یک قرارگاه این موضوعات دنبال شود.

وی اظهار کرد: در مورد ارائه خدمات رفاهی باید لایحه ای در این خصوص به شورای شهر ارسال شود و ما در حال تدوین این لایحه هستیم و به نظر می رسد تا سه ماه آینده این لایحه آماده و به شورای شهر ارسال شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.