به گزارش ایرنا، محمود صابری یکشنبه در نشست تشریح عملکرد بندرلنگه در فروردین ماه امسال اظهار داشت: در مدت یاد شده ۶۵۱ هزار و ۸۱۶ تن کالا از طریق این بندر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد دارد.
وی افزود: فروردین ماه امسال ، 903هزار و 159 تن کالا در بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده که در همسنجی با مدت مشابه پارسال 22 درصد افزایش داشته است.
صابری بیان داشت: انواع مشتقات نفتی، مواد معدنی و مصالح ساختمانی، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، پارچه و الیاف عمده کالاهایی بود که از مبدأ یا به مقصد شیخ نشینان حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیانه میانه صادر، وارد و یا از بندرلنگه ترانزیت شده است.
این مقام مسئول ابراز داشت: عملیات جابه جایی کانتینر و ترانزیت کالای غیرنفتی از بندرلنگه نیز در این مدت به ترتیب 50 و 26 درصد رشد داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه، از رشد ۱۱ درصدی جابجایی مسافر طی ماه نخست سال جاری در بنادر سه گانه مسافری غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب خبر داد و این میزان را ۸۳ هزار نفر اعلام کرد.
بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین های امارات متحده عربی از جمله دبی - شارجه، این بندر را از بعد کاهش هزینه حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.
شهرستان بندرلنگه در 210 کیلومتری جنوب غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.