کارخانه شهرداری آماده تولید پلاک‌های شهری - ۲ اسفند ۸۶

شرکت علائم راهنمایی و فنی شهرداری تهران آماده تولید یک‌میلیون و ۳۰۰‌هزار پلاک جدید املاک مسکونی و تجاری پایتخت شد. به گزارش ایسنا، مهندس فضل‌ا... اسلامی، مدیرعامل شرکت علائم راهنمایی و فنی شهرداری تهران افزود: رنگ پلاک‌های جدید املاک پایتخت آبی در نظر گرفته شده و طرح تعویض پلاک‌ها با نظارت سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام و نمونه‌های اولیه آن نیز به مرحله تولید رسیده است.

وی افزود: طرح تعویض پلاک‌ها با هدف زیباسازی نمای ساختمان‌ها، خواناتر کردن پلاک‌ها، ‌افزودن کد پستی ۱۰ رقمی و درج کد شناسایی ملک به منظور دسترسی ساده‌تر سیستم‌های خدماتی اجرا می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت عرف ایران با اشاره به دوام بالای پلاک‌های جدید در مقابل نور آفتاب و بارش‌های جوی، اضافه کرد: جنس پلاک‌ها از آلومینیوم است و برای دیده شدن در شب در آنها شبرنگ به کار رفته است.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی شرکت عرف ایران برای اجرای طرح استقبال از بهار خبر داد و تصریح کرد: به این منظور تعمیر و نگهداری گاردریل بزرگراه‌ها، اصلاح وضعیت ایمنی و بازنگری خروجی بزرگراه‌ها و ایمن‌سازی و رفع نقص شبکه‌های ایمنی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی در پایان با تاکید بر آمادگی شرکت عرف ایران به منظور پاسخگویی به درخواست شهرداری‌های مناطق در زمینه تجهیز معابر به امکانات ترافیکی، خاطر‌نشان کرد: بررسی و ترمیم ضربه‌گیری‌های نصب‌شده در بزرگراه‌ها و نیز بازنگری و تصحیح خط‌کشی معابر به ویژه خط‌کشی کانال‌های عابر پیاده، ‌از جمله اقدامات پیش‌بینی شده به منظور تامین و حفظ ایمنی شهروندان به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرنگار ما شهرداری قصد اجرای طرح جدیدی با هدف هماهنگ‌سازی پلاک واحد‌های مسکونی، اداری و تجاری در تهران را دارد.

با اجرای این طرح پلاک‌ واحد‌ها علاوه‌بر اینکه نشان دهنده مشخصات جغرافیایی ملک می‌شوند، دید بهتر در شب و یک‌دست بودن پلاک‌ها نیز فراهم می‌شود.