گروه بورس - ارزش معاملات بورس تهران در هفته گذشته با ۱۵/۱۵درصد کاهش رقم ۷۹۲میلیارد و ۴۰۸میلیون و ۶۴۹هزار و ۶۵۷ریال را کسب کرد. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، تعداد ۲۶۳میلیون و ۷۱۸هزار و ۴۲۷سهم به ارزش ۶۵۸میلیارد و ۵۸۹میلیون و ۴۳۹هزار و ۵۷۸ریال در تالار اصلی و تعداد ۳۵میلیون و ۹۲۲هزار و ۴۸۱سهم به ارزش ۱۳۳میلیارد و ۸۱۹میلیون و ۲۱۰هزار و ۷۹ریال در تالار فرعی در هفته گذشته توسط ۱۳هزار و ۹۴۸نفر سهامدار داد و ستد شد.

شاخص کل تا پایان هفته یاد شده به رقم نه‌هزار و ۹۳/۱۵۴واحد رسید و رشدی معادل ۶۰/۴۴واحد را تجربه کرد. شاخص قیمت و بازده نقدی طی همان هفته ۶۹/۱۵۴واحد افزایش یافت و از رقم ۲۷هزار و ۲۶/۸۳۳واحد به رقم ۲۷هزار و ۹۵/۹۸۷واحد رسید.

شاخص مالی کاهش ۹۷/۲۶۰واحدی را تجربه کرد.

همچنین شاخص‌های صنعت و بازده نقدی به ترتیب ۷۷/۴۹واحد و ۳۳/۳واحد رشد کردند.

شاخص تابلوی اصلی و تابلوی فرعی نیز در پایان هفته هر یک برابر هشت ‌هزار و ۰۳/۹۱۸واحد و نه‌هزار و ۷۹/۲۸۱واحد بودند و با افزایش ۰۲/۵۶واحدی و ۲۴/۴واحدی مواجه شدند.

در هفته گذشته سهام شرکت جدیدی بر تابلو‌های بورس درج نشد و عرضه اولیه‌ای نیز صورت نگرفت.

از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته ارزش معاملات بورس تهران در این مدت بیش از ۷/۱۴میلیارد ریال سهام و حق‌تقدم و ۹/۱۰۹میلیارد ریال اوراق مشارکت اعلام شده است.

وضعیت نمادهای روی تابلو

در هفته پیش نماد معاملاتی شرکت

داملران رازک برای برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده به‌منظور انتخاب بازرس قانونی و حسابرس متوقف شد. نماد کالسیمین نیز برای تعدیل پیش‌بینی سود بسته شد.

در پایان معاملات روز دوشنبه هفته گذشته، تولید مواد اولیه داروپخش به منظور برگزاری مجمع فوق‌العاده برای انتخاب حسابرسی و بازرس قانونی با توقف نماد رو‌به‌رو شد.

گروه فعال در هفته گذشته

گروه واسطه‌گری مالی در هفته گذشته ارزشی بیش از ۱۹۶میلیارد و ۵۷۵میلیون ریال را از داد و ستد ۱۸۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۵ سهم به‌دست آورد. در این گروه حق‌تقدم اقتصاد نوین بیشترین بازدهی را در هفته گذشته به خود اختصاص داد. پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهام گروه واسطه‌گری‌های مالی بانک پارسیان بود. بیشترین تعداد سهام و ارزش معاملات هفته مزبور، از آن سرمایه‌گذاری سپه بود. متوسط P/E موزون این گروه معادل رقم ۲۸/۴ است. گروه کانی‌های فلزی از نظر ارزش معاملات سهام در رده دوم گروه‌های فعال هفته گذشته جای گرفت.

با ارزش‌ترین سهام این گروه، باما بود که ۲/۴۷درصد از ارزش کل معاملات گروه کانی‌های فلزی را به خود اختصاص داد. ارزش هفتگی گروه یادشده معادل ۱۲۷میلیارد و ۳۸۷میلیون ریال بود. این در حالی است که ارزش معاملات باما از دادوستد یک میلیون و ۸۴۱هزار و ۳۶۴سهم، به رقم ۶۰میلیارد و ۱۸۸میلیون ریال دست یافت.

سهام گل‌گهر پربازده‌‌‌‌ترین سهم گروه معادن و فلزات رتبه نخست پرطرفدارترین و بیشترین سهام معامله شده را در گروه کانه‌های فلزی کسب کرد.

معادن و فلزات با پیش‌بینی درآمد هر سهم معادل ۳۱۰ریال، تقسیم ۴۰درصد سود سالانه را در نظر دارد. سرمایه این شرکت برابر یک‌هزار و ۲۶۲میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال است.

میانگین P/E موزون گروه کانه‌های فلزی برابر ۵۸/۹است. گروه «مواد و محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» هر یک با ارزش معاملات هفتگی برابر ۱۱۲میلیارد و ۲۶۱میلیون ریال و ۹۶میلیارد و ۲۶۵میلیون ریال در رده‌های بعدی با ارزش‌ترین گروه قرار گرفتند.