گروه بین‌الملل- «محمود عباس»، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیروز برای سفری رسمی عازم روسیه شد. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سفر رسمی تا شنبه ادامه خواهد داشت و طی آن عباس با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد. قرار است پوتین و عباس در این دیدار درباره مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای از جمله تحولات خاورمیانه و مسائل مربوط به اسرائیل و فلسطینیان گفت‌وگو کنند. عباس در جریان سفر به روسیه برنامه دیدار با «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه را نیز در دستور کار دارد.

از سوی دیگر، جان کری در خصوص روند صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «باراک اوباما، رییس‌جمهوری ایالات‌متحده به حل و فصل مسالمت‌آمیز در خاورمیانه پایبند است که بر اساس راهکار تشکیل دو کشور، تشکیل کشور مستقل فلسطین و تضمین همزیستی مسالمت‌آمیز فلسطین در کنار اسرائیل باشد.» وزیر امور خارجه ایالات‌متحده با تاکید بر اینکه باید در راستای تحقق صلح گام برداشت، تاکید کرد: «ما باید طرف‌هایی را پیدا کنیم که بخواهند در این تلاش‌ها مشارکت داشته باشند.»

او به این مساله اشاره کرد که آمریکا درصدد است این مساله را در جریان سفر آینده باراک اوباما به خاورمیانه مطرح کند. کری با اعلام اینکه در این سفر همراه باراک اوباما حضور خواهد داشت، تاکید کرد که اوباما هیچ طرح صلح جدیدی را در این سفر مطرح نخواهد کرد.