در حال حاضر مذاکراتی برای حضور بانک‌های خارجی در ایران آغاز شده است و به زودی شرایط آمدن آنها به ایران فراهم می‌شود.

محمود بهمنی، دبیر کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با جامع نیوز گفت: ما از حضور شعب بانک‌های خارجی در ایران استقبال می‌کنیم و هیچ منعی برای ورود آنها به کشورمان وجود ندارد. وی افزود: در حال حاضر، سیاست‌‌‌گذارای‌‌هایی در این رابطه انجام گرفته است تا بانک‌های خارجی به ایران بیایند و مبادلات پولی و مالی بین کشورها مختلف انجام شود.

بهمنی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم ابتدا افتتاح شعب را در مناطق آزاد تجاری داشته باشیم و بعد از این که پاسخ مناسبی از عملکرد آنها حاصل شد در دیگر مناطق هم از شعب بانک‌های خارجی استفاده کنیم.

دبیر کل بانک مرکزی تاکید کرد: در حال حاضر چندین پیشنهاد از بانک‌های مختلف داشته‌ایم ولی چون هنوز قراردادهایمان نهایی نشده است نمی‌توانیم نامی از آنها به میان آوریم.

بهمنی در خصوص این که عده‌ای اعتقاد دارند که شرایط برای آمدن بانک‌های خارجی فراهم نیست بیان کرد: نه اصلا این طور نیست، زیرا نه تنها هیچ منعی برای حضور این بانک‌ها در ایران وجود ندارد بلکه بانک مرکزی و به طور کلی نظام بانکی از حضور بانک‌های خارجی استقبال می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: بانک‌های خارجی با آمدن خود هم مقداری پول و ارز وارد کشورمان می‌کنند و هم این که می‌توانیم از تجربیات آنها در نظام بانکی کشورمان بهره‌مند شویم.