اصفهان

هفته گذشته در تالار بورس منطقه‌ای اصفهان تعداد ۷۹میلیون و ۹۹۹هزار و ۶۴۶سهم به ارزش ۵/۱۶۲میلیارد ریال دادوستد شد.

در این هفته یک‌هزار و ۳۶۱خریدار اصفهانی سهام ۱۲۶شرکت را خرید و فروش کردند. هفته گذشته سهم اصفهان در کل بورس ۵/۲۰درصد و سهم خرید در کل مبادلات اصفهان ۶۱درصد بود. مشهد

ارزش دادوستد بورس منطقه‌ای خراسان طی بیستمین هفته سال‌جاری به ۲۰میلیارد ریال رسید. طی این هفته معادل ۶میلیون سهم و اوراق مشارکت به ارزش ۲۰میلیارد ریال دادوستد شد. متوسط ارزش معاملات روزانه طی این هفته برابر با ۵میلیارد ریال بود.

در این هفته تعداد ۹۲۵نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در بورس منطقه‌ای خراسان سهام خریدند. طی ماه جاری متوسط ارزش معاملات روزانه به ۲/۷میلیارد ریال رسید.

در ۱۳روز این ماه بیش از ۲۵میلیون سهم به ارزش ۹۴میلیارد ریال خرید و فروش شد. متوسط ارزش روزانه خرید و فروش طی این ماه ۲/۷میلیارد ریال بود.

قزوین

تالار بورس منطقه‌ای قزوین درهفته‌ منتهی به ۱۸مردادماه شاهد دادوستد یک‌میلیون و ۶۱۶هزار و ۱۸۲سهم به ارزش بیش از ۵میلیارد و ۵۳۴میلیون ریال بود.

پرطرفدارترین سهام تالار قزوین به ترتیب عبارت بودند از: کالسیمین در گروه فلزات اساسی، ایران‌خودرو در گروه خودرو و ساخت قطعات و لیزینگ خودروی غدیر در گروه سایر واسطه‌گری‌ها. به طور کلی از لحاظ تعداد خریداران تراکتورسازی ایران، سیمان فارس و خوزستان همچنین سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و بانک پارسیان با تعداد خریداران برابر در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

نکته قابل توجه در معاملات این هفته تالار افزایش چشمگیر میزان نسبت به فروش بود. به گونه‌ای که بیش از ۷۰درصد مبادلات این هفته مربوط به خرید سهام بود. این درصد نشانگر اقبال بیشتر به خرید و یا نگهداشت سهام و همچنین کاهش رغبت به فروش در میان سرمایه‌گذاران قزوینی است.

کرمانشاه

هفته گذشته بورس منطقه‌ای کرمانشاه شاهد دادوستد تعداد ۲۹۹هزار سهم و حق تقدم، به ارزش ۱۰۱۵میلیون ریال بود که نسبت به هفته قبل از لحاظ حجم ۱۵۷درصد و از لحاظ ارزش ۲۸۵درصد کاهش داشت.

بیشترین ارزش معاملات مربوط به شرکت‌های باما، فرآوری مواد معدنی، ایران‌خودرو، فرآورده‌های تزریقی ایران و پتروشیمی آبادان بود.

اهواز

در معاملات این هفته در بورس منطقه‌ای خوزستان تعداد یک‌میلیون و ۱۲۹هزار و ۶۳۴سهم به ارزش ۴میلیارد و ۱۴۸میلیون ریال مبادله شد که ۲/۲۵درصد آن مربوط به خرید سهام بود. بیشترین مقدار خرید و فروش را بانک پارسیان و پتروشیمی آبادان داشتند.

همدان

هفته گذشته تعداد ۴۳۵هزار و ۴۶۶ سهم به ارزش یک‌میلیارد و ۴۰۴میلیون و ۴۸۶هزار و ۸۲۷ ریال مبادله شد که ۳۲درصد از معاملات این هفته مربوط به خرید سهام و ۶۸درصد آن مربوط به فروش سهام بود. ملی سرب و روی ایران، بانک پارسیان و ایران ارقام بیشترین ارزش معامله و باما، سرمایه‌گذاری البرز، کربن ایران و کیمیدارو بیشترین تعداد خریدار را به خود اختصاص دادند.

زاهدان

در هفته منتهی به ۱۸مردادماه در بورس منطقه‌ای سیستان و بلوچستان تعداد ۳۰۲هزار و ۷۷۴ سهم به ارزش بیش از یک‌میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال مورد دادوستد قرار گرفت. ۸۷درصد ارزش دادوستد این هفته به خرید و ۱۳درصد آن به فروش سهام اختصاص داشت. شرکت‌های تراکتورسازی ایران،‌ سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، کمباین‌سازی ایران،‌ ایران ارقام و بانک پارسیان ۵ شرکت برتر از لحاظ ارزش داد و ستد بودند.

زنجان

تالار بورس منطقه‌ای زنجان در هفته منتهی به ۱۸مردادماه و در طول ۴ روز کاری، شاهد دادوستد یک‌میلیون و ۵۰۵هزار و ۵۳۵ سهم (متعلق به ۷۷ شرکت) به ارزش بیش از ۷میلیارد و ۲۰۵میلیون ریال بود که از نظر ارزش ریالی معاملات نسبت به هفته قبل ۴۷درصد کاهش داشت.

در این هفته از کل معاملات انجام شده در بورس منطقه‌ای زنجان، ۶۳درصد به خرید و ۳۷درصد بقیه به فروش سهام اختصاص داشت. بیشترین تعداد خریدار را سهام شرکت‌های تولید سموم علف‌کش، پتروشیمی اراک و کمباین‌سازی ایران داشتند. بیشترین ارزش ریالی معاملات را نیز شرکت‌های فرآوری مواد معدنی ایران،‌ باما و تولید سموم علف‌کش به خود اختصاص دادند.

کرج

هفته گذشته در تالار معاملات کرج تعداد ۱۵میلیون و ۱۲۸هزار و ۹۷۵ سهم به ارزش ۶۵میلیارد و ۱۷۹میلیون ریال دادوستد شد که با ۱/۴درصد معاملات در بین سایر مناطق از نظر حجم و ارزش، رتبه سوم را کسب کرد. تراکتورسازی ایران بیشترین حجم و ارزش خرید را به خود اختصاص داد. همچنین شرکت شیرپگاه‌اصفهان بیشترین حجم و ارزش فروش را داشت.

ساری

هفته گذشته در تالار ساری تعداد ۲میلیون و ۷۹۶هزار و ۳۵۲ سهم به مبلغ بیش از ۱۹میلیارد و ۷۴۰میلیون ریال مبادله شد. در این مدت چهار شرکت برتر از نظر ارزش معاملات در تالار بورس ساری: فرآوری مواد معدنی ایران، باما، کمباین‌سازی ایران و کالسیمین بود. از کل سهام مبادله شده در این تالار طی هفته‌جاری، حدود ۶۷درصد مربوط به خرید و حدود ۳۳درصد مربوط به فروش سهام بود.