بازداشت یک مظنون دیگر ارسال نامه سمی برای اوباما

گروه بین‌الملل- پلیس مارشال آمریکا یک مظنون جدید را که مردی ۴۱ ساله است در ارتباط با ارسال نامه‌های آغشته به سم رایسین به باراک اوباما و دو مقام دیگر این کشور بازداشت کرده است.

اوِرِت داسکی در دقایق نخست بامداد شنبه (۲۷ آوریل) در خانه‌اش واقع در شهر توپالو ایالت می‌سی‌سی‌پی و بدون مقاومت بازداشت شده است. او اکنون در اختیار پلیس مارشال آمریکاست. به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس مارشال آمریکا وظیفه‌ای مشابه ضابطان قضایی را بر عهده دارد و از این جهت شرح وظایفش متفاوت از پلیس فدرال آمریکا است که به اف‌بی‌آی شهرت دارد.

مقامات پلیس محلی گفتند که داسکی هنوز تفهیم اتهام نشده است و اقدامات رسمی در این باره صبح امروز، دوشنبه انجام خواهد گرفت اما خبرگزاری رویترز گزارش کرده که اتهام داسکی «تولید و عرضه مواد سمی برای استفاده در سلاح بیولوژیکی» است.

پلیس آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که سه نامه پستی مشکوک را که برای باراک اوباما، رییس‌جمهوری و یک سناتور کنگره و یک قاضی دادگاه ارسال شده بود کشف کرده است که هر سه آغشته به سم مهلک رایسین تشخیص داده شده‌اند.

در همان هنگام پلیس فردی به نام پل کرتیس را بازداشت کرد اما خیلی زود با رفع اتهام از او آزاد شد.

گفته می‌شود که کرتیس در بازجویی‌های اولیه از داسکی به عنوان کسی که می‌توانسته انگیزه چنین اقدامی را داشته باشد نام برده بود.

اورت داسکی مربی ورزش‌های رزمی است و باشگاه ورزشی او در کنار خانه‌اش از اماکنی بودند که پلیس در روزهای گذشته مورد بازرسی قرار داده بود.

سم رایسین اگر چه ریشه طبیعی دارد و از گیاه کرچک استحصال می‌شود اما میزان سمی بودن آن حتی ۶۰۰۰ برابر بیشتر از سم سیانور است.