گروه بورس کالا- از روز ۳۰ فروردین ماه به مدت دو روز، نمایشگاه صنعت سرمایه‌گذاری آلمان(INVEST ۲۰۱۳) با حضور نمایندگان بازار سرمایه ایران در حالی آغاز به‌کار کرده است که بورس کالای ایران در آن حضور پررنگی دارد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌المللی بورس کالای ایران، در این نمایشگاه برای نخستین بار تعدادی از ارکان بازار سرمایه ایران به صورت متشکل و یکپارچه در قالب یک غرفه واحد در نمایشگاه صنعت سرمایه‌گذاری آلمان (Invest ۲۰۱۳) شرکت کرده اند و بورس کالای ایران نیز به همراه سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت فرابورس، بورس انرژی و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در این نمایشگاه بین‌المللی حضور یافته است.

بر اساس این گزارش، بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه کشور با آماده‌سازی بروشور مالتی مدیای آشنایی با بورس کالای ایران در قالب فلش کارت،کتابچه آشنایی با قراردادهای آتی سکه طلا و همچنین فیلم تبلیغاتی بورس کالای ایران به زبان انگلیسی به معرفی آخرین دستاوردها و تجارب خود در INVEST ۲۰۱۳ می‌پردازد.

در این نمایشگاه بروشور جامع بازار سرمایه ایران نیز که حاوی اطلاعات ارکان بازار سرمایه کشور است به دو زبان انگلیسی و آلمانی در اختیار بازدید‌کنندگان قرار می‌گیرد. خلیل خلیلی امیری سر کنسول ایران در مونیخ هنگام بازدید از غرفه بازار سرمایه ایران با دکتر حسین پناهیان مدیرعامل بورس کالای ایران از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دکتر حسین پناهیان به تشریح آخرین دستاوردها و فعالیت بورس کالای ایران در حوزه‌های مختلف از جمله معاملات قراردادهای آتی، پذیرش محصولات و شرکت‌های جدید و همچنین توسعه ارتباطات بین‌المللی این بورس با دیگر بورس‌ها و نهادهای جهانی مرتبط پرداخت.

سر کنسول ایران در مونیخ نیز حضور ارکان بازار سرمایه ایران در نمایشگاه Invest ۲۰۱۳ آلمان را در شرایط کنونی نشان‌دهنده بالندگی، تداوم روند رشد و توسعه این بخش از اقتصاد کشور دانست و ضمن بی سابقه خواندن این اقدام اظهار کرد: حضور ارکان بازار سرمایه ایران در یک نمایشگاه تخصصی خارجی آن هم در سطح کشورهای اروپایی، حرکتی بسیار مثبت و سازنده و حاکی از نگاه بلندمدت مدیران این بخش از اقتصاد ملی است.

بر اساس این گزارش، Invest ۲۰۱۳ یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌ها و رویدادهای صنعت مالی در جهان است که بازدید‌کنندگان و غرفه داران در این نمایشگاه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مشاوران بانکی، مدیران مالی، کارگزاران و ارائه دهندگان خدمات مالی در بازارهای مالی جهان آشنا خواهند شد.