۱۶ مقام مسوول ایرانی پس از انجام مذاکرات دو هفته‌ای فشرده با مقامات و سرمایه‌گذاران چینی در این کشور پنج‌شنبه شب به تهران بازگشتند. به گزارش خبرگزاری مهر، این ۱۶ مقام مسوول ایرانی در سفر به چین در دیداری با مقامات و سرمایه‌گذاران کشور چین مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران آنها در ایران را مورد بررسی قرار دادند.

مسوولان ایرانی در این سفر بازدیدی از کارخانه‌های چینی در پکن، شانگهای، شن جن و ... به عمل آوردند و مذاکرات اولیه برای سرمایه‌گذاری این کارخانه‌ها در ایران نیز در این سفر صورت گرفت.در این سفر دو هفته‌ای، مسوولان شرکت‌های چینی فعال در ایران نیز با مسوولان ایرانی دیداری داشتند که از جمله آن می‌توان به سرمایه‌گذار آزادراه تهران-شمال اشاره کرد.

در این سفر، محمد زاهدی وفا، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، کردزنگنه، رییس سازمان خصوصی‌سازی، محمد خزایی، رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، حمید پورمحمدی، معاون وزیر اقتصاد در امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، علی طیب نیا، معاون اقتصادی سازمان مدیریت، فرهاد دژپسند، معاون امور تولید سازمان مدیریت و محمد قاسم حسینی، معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان مدیریت به علاوه مقاماتی از دو وزارتخانه بازرگانی و مخابرات نیز حضور داشتند. یکی از نتایج سفر دو هفته‌ای مقامات ایرانی به چین، افزایش مبادلات تجاری ایران و چین و افزایش همکاری‌ها در پروژه‌ها در آینده خواهد بود. هم‌اکنون حجم مبادلات تجاری ایران و چین حول‌وحوش ۱۰میلیارد دلار است.