تنوع قیمت مسکن در امیرآباد - ۳۰ بهمن ۸۶
مهدیس فرقانی
خیابان امیرآباد به دو قسمت امیرآباد شمالی و جنوبی در دو منطقه شش و یازده شهری گسترده شده است.

امیرآباد شمالی یا خیابان کارگر شمالی از سمت شمال به اتوبان کردستان، از سمت جنوب به خیابان انقلاب از سمت شرق به خیابان بلوار کشاورز و از سمت غرب به گیشا منتهی می‌شود.
این خیابان جزو یکی از مراکز خرید تهران به حساب می‌آید و همین‌طور از تعداد مراکز آموزشی کافی برخوردار است.
در این خیابان علاوه بر آپارتمان‌های نوساز، آپارتمان‌های چندسال ساخت با قدمت بیش از 20سال هم به چشم می‌خورند.
کارگر جنوبی یا به قول قدیمی‌ها خیابان سی‌متری نیز که در امتداد کارگر شمالی است، از میدان راه‌آهن شروع و تا میدان انقلاب ادامه می‌یابد، در واقع خیابان کارگر گذرگاهی است که از جنوب تهران تا قسمت‌های شمالی شهر کشیده شده که هر نقطه یا هر قسمت از آن مشخصات ویژه‌ای دارد.
اما طبق گفته برخی از مشاوران املاک در منطقه کارگر شمالی، قیمت مسکن نسبت به شش‌ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که به ازای هر مترمربع، حدودا به میزان 500هزار تومان افزایش یافته است.
مشاوران املاک می‌گویند قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در این خیابان از دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان تا سه‌میلیون تومان است.
قیمت هر مترمربع آپارتمان چندسال ساخت با قدمت کمتر از 10سال نیز در حدود یک‌میلیون و 800هزار تومان و قیمت هر مترمربع آپارتمان چندسال ساخت با قدمت بیش از 20سال حدود یک‌میلیون و 600هزار تومان است.
همچنین قیمت هر مترمربع واحد تجاری کمتر از ۲۰متر مربع، تقریبا ۲۵میلیون تومان و واحدهای تجاری بیش از ۲۰مترمربع، قیمت هر مترمربع آن ۲۰میلیون تومان است.
قیمت هرمترمربع ملک کلنگی در خیابان امیرآباد شمالی حدودا سه‌میلیون و 400هزار تومان است.
مشاورین املاک این منطقه اظهار می‌کنند که قیمت‌های اعلام شده برای فروش ملک از سوی مالکان بسیار بالا است و اکثر این قیمت‌ها به طور دلخواه تعیین می‌شود با این حال مالکان می‌گویند قیمت آپارتمان افزایش یافته و طبیعی است که قیمت زمین هم باید افزایش بیابد.
مشاورین املاک با توجه به قیمت روزافزون زمین، افزایش قیمت مسکن را برای سال آینده پیش‌بینی می‌کنند.