اختلاف قیمت  رسمی و غیررسمی دلار به 113 تومان رسید

عکس: آکو سالمی

گروه بازار پول- مسعود رضا طاهری: قیمت انواع سکه در بازار آزاد در حالی ثابت ماند که شعب سکه فروش بانک ملی، سکه‌های بانکی را نسبت به روز یکشنبه هر یک ۵۰۰ تومان ارزان تر فروختند، اما در بازار ارز اختلاف قیمت دلار آزاد و نرخ مرجع به ۱۱۳ تومان رسید. در همین حال بهای طلا در بازار‌های جهانی با ۱۲ دلار افزایش نسبت به نرخ پایان معاملات هفتگی، در ساعت ۳۰/۱۸ به وقت تهران تا ۱۵۰۷ دلار بالا رفت.سکه بهار آزادی در بازار روز گذشته با ۱۰۰۰ تومان افزایش، به نرخ ۴۲۱ هزارتومان فروخته شد. نیم سکه، ربع سکه و سکه طرح قدیم بدون تغییر به ترتیب ۲۱۰ هزار تومان،۱۲۰ هزارتومان و ۴۶۰ هزارتومان به متقاضیان فروخته شدند. در عین حال قیمت سکه در بانک ملی با ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۴۱۸ هزارتومان بود. در شعب این بانک نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۲۰۹ هزارتومان و ۱۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان تعیین شد.

بازار‌های جهانی روز گذشته با آغاز فعالیت هفتگی خود، با افزایش قیمت طلا روبه‌رو بود. در عین حال برابری یورو در مقابل دلار آمریکا تقویت شد. در اروپا سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدند که نگرانی از بحران بدهی‌ها، مانع افزایش نرخ بهره در آینده نخواهد بود. همچنین مقامات اتحادیه اروپا بر سر اعطای وام ۱۱۰ میلیارد یورویی به یونان به توافق رسیدند. از سویی اعلام شد که صادرات آلمان در ماه مارس نسبت به ماه قبل ۳/۷ درصد رشد داشته است. همزمان قیمت نفت تا ۹۹ دلار بالا رفت.

در بازار ارز، یورو و دلار آمریکا هر یک با ۵ تومان افزایش به نرخ ۱۶۷۵ تومان و ۱۱۶۰ تومان رسیدند. روز گذشته قیمت مرجع دلار در بانک مرکزی ۱۰۴۷۴ ریال اعلام شد که تفاوت آن با نرخ دلار آزاد ۱۱۳ تومان بود.