کاشانی: این انتصاب تبریک ندارد

رییس سازمان تربیت‌بدنی و رییس مجمع باشگاه پرسپولیس در حالی روز شنبه حبیب کاشانی را به عنوان سرپرست این باشگاه منصوب کرد که عباس انصاری‌فرد کماکان به عنوان مدیرعامل فعالیت می‌کرد و خبری در مورد برکناری یا استعفای رسمی او منتشر نشده بود!

پرسپولیس از هفته‌ها قبل اوضاع بحرانی و نامشخصی داشت و هر چند مسوولان این باشگاه و سازمان تربیت‌بدنی تلاش کردند این تیم را برای برگزاری دیدار با استقلال آماده کنند، اما به هر حال هنوز وضعیت مدیریت این باشگاه پرطرفدار مشخص نشده است.

روز شنبه علی سعیدلو در اقدامی سوال‌برانگیز قبل از آنکه وضعیت عباس انصاری‌فرد به عنوان مدیرعامل رسمی باشگاه را مشخص کند، حکم سرپرستی حبیب کاشانی برای باشگاه پرسپولیس را صادر کرد. با این شرایط مشخص نیست از صبح روز یکشنبه عباس انصاری‌فرد باید امور باشگاه را در اختیار داشته باشد یا حبیب کاشانی؟

اگر قرار بود اوضاع باشگاه پرسپولیس سروسامان بگیرد، ابتدا باید تکلیف عباس انصاری‌فرد مشخص می‌شد، بعد از آن رییس سازمان تربیت‌بدنی به فکر انتخاب سرپرست می‌بود. با این حال به نظر می‌رسد جلسه‌ای که شنبه شب بین اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس و مسوولان سازمان تربیت‌بدنی برگزار شد، در راستای برطرف کردن برخی ابهامات مدیریتی این باشگاه بود. هر چند که هنوز خبر رسمی در مورد مسائل مطرح شده در این جلسه به بیرون درز پیدا نکرده است، اما گفته می‌شود موضوع استعفای عباس انصاری‌فرد مطرح و مقرر شده وی استعفای خود را به حمید سجادی تقدیم کند. در جلسه شنبه شب با استعفای محمد آخوندی موافقت شده است و از اعضای قبلی هیات‌مدیره پرسپولیس تنها فرخزادی و نژاد فلاح باقی مانده‌اند. حضور حسین هدایتی در این نشست نیز گمانه‌زنی‌ها در مورد اضافه شدن وی به عنوان عضو هیات‌مدیره را افزایش داده است. به نظر می‌رسد حبیب کاشانی تنها در شرایطی حاضر به همکاری با باشگاه پرسپولیس خواهد بود که به عنوان رییس مجمع فعالیتش را دنبال کند و اختیار تام داشته باشد. او در شرایطی حکم سرپرستی‌اش را دریافت کرد که به گفته خودش از قبل هیچ هماهنگی در این مورد با او نشده بود. باید منتظر بود و دید جدیدترین تصمیمات در مورد اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس چه خواهد بود و چه زمانی انصاری‌فرد برکنار می‌شود و چه زمانی مدیرعامل جدید انتخاب می‌شود؟!

کاشانی: دوشغله هستم

اما حبیب کاشانی پس از دریافت حکم سرپرستی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: از این که خدمتگزار مردم هستم، خیلی خوشحالم، اما به دلیل موقعیت شغلی‌ام این موضوع تبریک گفتن ندارد. من در شورای شهر شاغل هستم و ممکن است این مسوولیت جدید باعث شود مشکلاتی برایم به وجود آید، اما به خاطر علاقه‌ای که به سعیدلو و پرسپولیس دارم، حضور در پرسپولیس را به عنوان سرپرست قبول کردم.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس ادامه داد: من مشاور عالی رییس سازمان تربیت بدنی هستم و باید به دستور رییس خود عمل کنم. چند روزی عهده‌دار مسوولیت پرسپولیس هستم تا مجمع تشکیل شده و اعضای هیات‌مدیره رسما معرفی شوند. ‌آن وقت می‌توان مدیرعامل را انتخاب کرد. من فردی نیستم که دو دستی به صندلی ریاست بچسبم. در جلسه شب گذشته خواستم فرد دیگری مسوولیت را برعهده بگیرد اما باز هم قرعه به نام من افتاد.

کاشانی خاطرنشان کرد: تشخیص با من نبوده که در این مدت کم عهده‌دار مسوولیت باشم، چون تصمیم‌گیرنده سعیدلو است. من باید کارم را در این مدت به خوبی انجام دهم و به دستورات رییس مجمع عمل کنم. کاشانی در جواب این سوال که آیا قرار بود قبل از بازی با استقلال مدیرعامل شوید، تاکید کرد: من نه دروغ می‌گویم و نه مطلع بودم که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. دیشب مرا صدا کردند و به من حکم دادند، در این باره هیچ گونه هماهنگی از قبل نشده بود. البته من هم شرایط خودم را بازگو کردم و گفتم باشگاه هم مشکلاتی دارد و قرار است به زودی تمام این مشکلات حل شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اهداف کوتاه مدت خود گفت:‌ بازی حساسی مقابل مقاومت سپاسی داریم و باید شرایط فعلی را طوری آماده کنم که تیم بتواند به ۳ امتیاز شیرین برسد و مشکل مدیریت احساس نشود. سپس خیلی سریع مجمع را تشکیل خواهیم داد. من نمی‌توانم درباره تغییر مدیریت حرف بزنم، اما برای انصاری‌فرد آرزوی موفقیت می‌کنم و اگر مواردی هست باید سعیدلو بازگو کند. وی یادآور شد: حکم خودم را تازه گرفتم و به کمک هواداران، ‌بازیکنان و هیات‌مدیره نیاز دارم تا پرسپولیس جدیدی را به نمایش بگذاریم. بازیکنان از من شناخت دارند، به همین دلیل باید خواسته‌های آنها را برآورده کنم. مطمئن باشید هیچ کس از من طلبکار نخواهد بود. من آمده‌ام که آرامش را به پرسپولیس وارد کنم. مشکلات مالی به زودی حل می‌شود تا بازیکنان از نظر روحی و روانی آماده شوند. مدیرعامل پیشین پرسپولیس درباره احتمال حضور علی پروین در پرسپولیس گفت: از این موضوع بی‌خبرم. من فقط درباره خودم صحبت و اعلام می‌کنم. چون عضو شورای شهر هستم و دوشغله محسوب می‌شوم، کاندیدای مدیرعاملی پرسپولیس نخواهم بود و فقط سعی می‌کنم این چند روز وظیفه‌ام را خوب انجام دهم.

کاشانی تاکید کرد: خوشحالم به خانه خودم برگشتم و اهداف بزرگی در این مدت کوتاه دارم. اجازه نمی‌دهم هیچ‌کس حاشیه‌سازی کند یا بازیکنی از پرسپولیس جدا شود. همه باید با هم رفیق و دوست شوند تا تیمی بزرگ و بدون حاشیه را بسازیم و جواب محبت‌های مردم را بدهیم.

دهمین تغییر مدیریتی پرسپولیس در دهه هشتاد

باشگاه پرسپولیس تهران بار دیگر با تغییرات مدیریتی روبه‌رو شد. عباس انصاری فرد که عملکرد قابل قبولی طی دوره سوم مدیریت خود بر پرسپولیس نداشت، از این باشگاه رفت و موقتا حبیب کاشانی اداره باشگاه را بر عهده گرفت. تغییرات مدیریتی در سال‌های اخیر با شتاب بیشتری در این باشگاه ادامه داشته است و طی ۱۵ ماه گذشته، این چهارمین تغییر مدیریتی در باشگاه پرسپولیس بوده است که شاید یک رکورد بی‌نظیر در فوتبال دنیا باشد. با این تغییرات، میانگین عمر مدیریتی یک مدیر در باشگاه پرسپولیس کمتر از یک سال و حدود ۱۱ ماه است. تغییرات مدیریتی باشگاه طی هشت سال اخیر به این صورت بوده است:

۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۰: علی پروین با حکم سعید فائقی معاون سازمان، سرپرست باشگاه پرسپولیس شد و عباس انصاری فرد که از بهمن ماه ۷۹ مدیریت باشگاه را بر عهده گرفته بود، کنار گذاشته شد.

۱۹ مهر ۱۳۸۰: علی میرزایی به عنوان مدیرعامل انتخابی سهامداران باشگاه آغاز به کار کرد و مدیریت او مورد قبول فدراسیون فوتبال نیز واقع شد. اگرچه پرسپولیس در این سال دو تیم مدیریتی موازی داشت! اما فقط امضای میرزایی برای فدراسیون قانونی محسوب می‌شد.

۱۷ خرداد ۱۳۸۱: با پیروزی سازمان در مجادله مالکیت باشگاه، هیات‌مدیره انتخابی سازمان منصوب و اکبر غمخوار به عنوان مدیرعامل فعالیت خود را در پرسپولیس آغاز کرد.

۱۸ خرداد ۱۳۸۳: حجت‌ا... خطیب به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس منصوب شد.

۱۳ آذر ۱۳۸۴: اولین هیات‌مدیره انتخابی توسط رییس جدید سازمان تربیت بدنی، محمد حسن انصاری فرد را به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب کرد.

۲۸ خرداد ۱۳۸۶: حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس انتخاب و جانشین انصاری فرد شد.

۲ تیر ۱۳۸۷: به رغم موفقیت کاشانی در پرسپولیس، داریوش مصطفوی به جای وی مدیریت باشگاه پرسپولیس را بر عهده گرفت.

۱۶ دی ۱۳۸۷: عمر مدیریتی مصطفوی در پرسپولیس حدود۶ ماه طول کشید و بعد از برکناری وی، عباس انصاری فرد مدیرعامل جدید باشگاه شد.

۱۲ مهر ۱۳۸۷: عباس انصاری فرد برکنار شد و حبیب کاشانی موقتا سرپرستی امور باشگاه پرسپولیس را بر عهده گرفت.