خرید ۱۰ هزار تن گندم
گروه بازرگانی - حدود ۱۰ هزار تن گندم خریداری و ۱۰۵ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شد.

محسن دارایی، سخنگوی خرید تضمینی یکی از بانک‌ها در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به جدیدترین آمار خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ایرانی اظهار کرد: تا روز پنج‌شنبه هفته گذشته (۲۸ فروردین ۹۳)، حدود ۱۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده که این مبلغ به شکل آنی به حساب کشاورزان واریز شده است.
به گفته دارایی قطعا میزان خرید‌ها بیش از سال گذشته خواهد بود و با توجه به افزایش قیمت و رغبت کشاورزان، امکان خرید بیشتر گندم وجود دارد.
پیش از این مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده بود کار خرید گندم از کشاورزان کشور را از بیستم فروردین آغاز کرده و هم اکنون در ۳ استان عملیات خرید در حال انجام است. عباس قبادی، معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت تصریح کرده بود در ۳ استان فارس، بوشهر و خوزستان کار خرید شروع شده و تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است. براساس گفته‌های قبادی، کشاورزان این مقدار گندم را در قالب ۱۰۰۴ محموله به مراکز خرید تحویل داده‌اند و کل وجوه گندم‌های خود را به روز دریافت کرده‌اند. وی بیشترین مقدار خرید را به‌دلیل شرایط آب و هوایی و شروع زود هنگام فصل برداشت از آن استان فارس دانسته بود.