احیای صنایع مصر و مشارکت ایران
گروه تاریخ اقتصاد- خبرهایی از روزنامه اطلاعات را در 31 فروردین 1353 می‌خوانید. اولین خبر با عنوان «ایران 25 درصد ظرفیت صنایع مصر را احیا می‌کند» اینگونه شرح داده شده است: «دکتر عبدالعزیز حجازی، نایب نخست‌وزیر و وزیر دارایی و اقتصاد و بازرگانی خارجی مصر به دعوت هوشنگ انصاری وزیر اقتصاد به ایران می‌آید.

در سفر نایب نخست‌وزیر مصر به ایران، جزئیات برنامه‌های نوسازی مصر و نحوه مشارکت ایران در این برنامه مورد مذاکره و بررسی قرار خواهد گرفت. انصاری گفت: در حال حاضر به‌دلیل مشکلاتی که مصر در نتیجه جنگ با اسرائیل و همچنین سایر مسائل با آنها مواجه است. حدود 25 درصد از ظرفیت کارخانه‌های مختلف مصر بلااستفاده مانده است. در این مورد توافق شد که ما موسسات دو کشور را چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی تشویق کنیم و امکاناتی از سوی طرفین فراهم شود تا همکاری نزدیک بین این موسسات از نظر ایجاد شرایطی که منتج به بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها باشد، گسترش یابد.»
خبر دوم با عنوان «سیستان و بلوچستان به صورت قطب کشاورزی در می‌آید» نوید احداث دو سد بزرگ و توسعه بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان را می‌دهد و اشاره می‌کند: « دو سد بزرگ شش میلیارد ریالی در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود. همزمان، تهیه طرح جامع شهری و ایجاد یک سردخانه بزرگ در ایرانشهر نیز مورد بررسی هیاتی از وزیران قرار گرفت. پس از بررسی این هیات، برای توسعه امور اقتصادی و کشاورزی سیستان و بلوچستان، اعلام شد که با افزودن اعتبارات برای سازمان عمران و توسعه سیستان و بلوچستان، می‌توان کشاورزی منطقه را به‌صورت یک قطب پیشرفته درآورد تا بهره‌برداری‌های لازم از منابع کانی سیستان و بلوچستان امکان‌پذیر شود.»
دیگر خبر منتشر شده در این روز درباره شایعه بودن تحریم اقتصادی هلند توسط ایران است با عنوان «ایران، هلند را تحریم نکرده» در متن خبر چنین آمده: «شایعه تحریم اقتصادی هلند از سوی ایران، مورد تایید مقامات سیاسی تهران نیست.» شایعه این بود که تهران به دنبال احضار سفیر و بستن سفارت ایران در لاهه به دنبال اختلاف نظری که با دولت هلند بر سر موضوع اشغال سفارت ایران و نبود امنیت سیاسی برای دیپلمات‌های ایرانی مقیم هلند، پیدا کرد، هلند را تحریم اقتصادی کرده و حتی گزارشی می‌گوید که تهران جلوی واردات از هلند را گرفته و بانک مرکزی به کلیه بانک‌ها دستور داده است که ثبت سفارش برای واردات از هلند را قبول نکنند. آخرین خبر اقتصادی این روز با عنوان «بانک جهانی با 25 میلیون دلار وام به ایران موافقت کرد» اینگونه شرح داده شده است: «بانک جهانی با پرداخت وامی به مبلغ 25 میلیون دلار به بانک اعتبارات صنعتی موافقت اصولی کرد. این موافقت در سفری که دکتر علینقی فرمانفرمائیان، مدیرعامل بانک مذکور هفته گذشته به واشنگتن داشت، صورت گرفت. بانک اعتبارات صنعتی از محل این وام و اعتبارات دیگری که به کمک دولت در اختیار خواهد گرفت به برنامه‌های حمایت صنعتی خود و کمک به بخش خصوصی در امور صادراتی قدرت و توسعه بیشتری خواهد بخشید.»