مستند ایرانی ها  درباره گروه داعش

مدیر مرکز مستند حقیقت از حضور دو گروه مستندساز ایرانی در عراق خبر داد و اینکه قرار است این مستندسازان با همکاری شبکه‌های تلویزیونی عراق مجموعه‌ای از مستندها را درباره مقاومت و دفاع مردم این سرزمین، تخریب مکان‌های مذهبی توسط گروه داعش و... بسازند. مرتضی شعبانی در گفت‌وگو‌ با خبرگزاری مهر گفت: اینها ۲ گروه مستندساز هستند که یک گروه به سرپرستی محمد صدری و گروه دیگر به سرپرستی ماجد نیسی به عراق رفتند و الان در بغداد ساکن شده‌اند.

وی بااشاره به موضوعاتی که قرار است به‌عنوان محور این مستندها درباره‌شان فیلم ساخته شود، اظهار کرد: ازجمله محورهایی که قرار است مستندسازان ما روی آن کار کنند آوارگان مسیحی هستند که به‌خاطر اقدامات داعش در شهرهایی مثل نجف و کربلا اسکان داده شدند و شیعیان این دو شهر به آنها پناه دادند. مدیر مرکز مستند حقیقت اضافه کرد: استقبال مردم از بحث دفاع و جهاد همه‌جانبه در کشور از دیگر محورهایی است که قرار است به آنها پرداخته شود.

اینکه مردم برای دفاع ثبت‌نام می‌کنند و آموزش می‌بینند، همچنین تخریب اماکن تاریخی، مذهبی مثل کلیساها و مساجد توسط گروه داعش از دیگر موضوعاتی است که قرار است پیگیری شود و خوشبختانه چون آقای محمد صدری از فیلمبرداران گروه روایت فتح بوده است، تجربه خوبی از حضور در چنین موقعیت‌هایی دارد.