گروه بازار پول: روزهای سه‌‌شنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته، دلار دو کاهش ۵ تومانی را تجربه کرد و در آخرین روز کاری هفته، بهای شاخص بازار ارز به ۳۴۲۵ تومان رسید. با ثبت این عدد، قیمت دلار نسبت به نرخ ابتدای هفته۱/ ۰ درصد افت را تجربه کرد و در نتیجه سومین افت هفتگی این ارز رقم خورد. روز پنج‌شنبه در کنار نزول دلار، بهای سکه نیز با کاهش رو‌به‌رو شد و نرخ فروش این کالای گرانبها با ۲ هزار تومان افت تا قیمت ۹۹۳ هزار تومان پایین آمد، اما برخلاف افت سکه و دلار در بازار آزاد، روز پنج‌شنبه در مرکز مبادلات ارزی نرخ رسمی دلار با ۳۶ ریال افزایش تا رقم ۲۷۵۹ تومان و ۲ ریال بالا رفت.

سه روز هیجان، دو روز آرامش

شنبه و یکشنبه گذشته فضای بازار تحت‌تاثیر مذاکرات هسته‌ای قرار داشت و شاخص بازار ارز متناسب با انتظارات بازیگران غیررسمی تغییرات قیمتی خود را تنظیم کرد. به گفته فعالان «خوش‌بینی به توافق و جو روانی کاهش قیمت» در کنار «روند نزولی بازار» موجب شد دلار در دو روز ابتدایی هفته۳۰ تومان افت را تجربه کند.

روز شنبه دلار با ۱۰ تومان کاهش تا قیمت ۳۴۳۰ تومان و روز یکشنبه با ۲۰ تومان افت دیگر تا نرخ ۳۴۱۰ تومان پایین آمد، رقمی که کمترین قیمت این ارز در ۶۳ روز گذشته بود. پس از دو روز کاهش، بهای دلار در سومین روز هفته با افزایش رو به رو شد. روز دوشنبه بهای دلار با ۲۵ تومان افزایش به قیمت ۳۴۳۵ تومان رسید. به گفته فعالان افزایش دلار بیشتر در نتیجه تخلیه هیجان کاهشی بازار و آغاز دوباره خریدهای ارزی بود. پس از این رشد، برخلاف انتظار افزایشی بازیگران غیررسمی، قیمت دلار در ادامه هفته کاهش یافت. روز سه‌شنبه بهای دلار با ۵ تومان کاهش به ۳۴۳۰ تومان و روز پنج‌شنبه با ۵ تومان افت دیگر به ۳۴۲۵ تومان رسید. نرخ فروش روز پنج‌شنبه ۵ تومان (معادل ۱/ ۰ درصد) پایین‌تر از قیمت روز شنبه بود، امری که موجب شد سومین افت هفتگی این ارز به ثبت برسد. شاخص بازار ارز در اولین و دومین هفته بهمن‌ماه نیز به ترتیب ۱/ ۰ درصد و ۶/ ۰ درصد افت را تجربه کرده بود.

نوسان سکه در کانال ۹۹۰ هزار تومان

در حالی‌که در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته بهای سکه در کانال ۹۸۰ هزار تومان قرار داشت، از روز دوشنبه قیمت این کالای گرانبها درکانال ۹۹۰ هزار تومان قرار گرفت و تا روز پنج‌شنبه به نوسان خود در این کانال ادامه داد. در سه روز ابتدایی هفته گذشته، دامنه نوسانات سکه زیاد بود و این دارایی باارزش با شیب زیادی تغییرات قیمتی خود را ثبت کرد. شنبه گذشته بهای سکه با ۲۴ هزار تومان کاهش تا قیمت ۹۸۸ هزار تومان پایین آمد، افتی که بیشتر ناشی از سقوط قیمت هر اونس طلای جهانی تا نزدیکی محدوده ۱۲۳۰ دلار بود. روز یکشنبه همراه با کاهش دلار، بهای سکه ۶ هزار تومان افت دیگر را ثبت کرد و به قیمت ۹۸۲ هزار تومان رسید؛ اما روز دوشنبه تحت‌تاثیر افزایش دلار و اونس بهای سکه ۱۳ هزار تومان رشد را تجربه کرد و تا نرخ ۹۹۵ هزار تومان بالا رفت. پس از سه روز پرنوسان، از روز سه‌شنبه قیمت این کالای گرانبها تغییرات چندانی را ثبت نکرد. روز سه‌شنبه سکه با قیمت مشابه روز دوشنبه معامله شد و روز پنج‌شنبه تحت‌تاثیر افت دلار ۲ هزار تومان افت را ثبت کرد و به قیمت ۹۹۳ هزار تومان رسید.

سومین کاهش هفتگی دلار

سومین کاهش هفتگی دلار