گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه معتقد است: توافقات جدید هسته‌ای می‌تواند سیستم بانکی و اقتصادی را تغییر دهد؛ در عین حال با مدیریت صحیح می‌توان از این فرصت استفاده کرد و سال مالی ۹۴ را با بهترین شکل ممکن گذراند. به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری عسکریه، حجت‌الاسلام جوادی گفت: زمانی که سوئیفت سیستم بانکی ایران باز شود، نقل و انتقال پول در بازارهای دنیا بهتر و امنیت بیشتری خواهد داشت؛ به همین دلیل به‌نظر می‌رسد، سال مالی۹۴، برای تمامی صنایع به‌ویژه صنعت بانکداری سال خوبی باشد.

وی اضافه کرد: وصل شدن به بازارهای مالی دنیا برای صنعت بانکداری کار بسیار مهمی است که اگر بتوان از این فرصت استفاده کرد و شعب موسسه اعتباری عسکریه را در خارج از ایران دایر کرد، امکان جذب سرمایه‌های خارجی نیز فراهم خواهد شد که این امر موجب گردش چرخه تولید در کشور خواهد شد.

مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه در خصوص مصوبه بانک مرکزی مبنی‌بر کاهش سود بانکی تشریح کرد: در همه جای دنیا ملاک سود بانکی را تورم تعیین می‌کند؛ چراکه همیشه سودهای پرداختی به سپرده‌گذاری‌ها مقداری بیشتر از تورم محاسبه می‌شود. حجت‌الاسلام جوادی اظهار کرد: طی سال گذشته کاهش تورم، کاهش سود بانکی را به همراه داشت که این امر به‌عنوان یکی از استانداردهای بانکی به شمار می‌رود؛ در عین حال این امکان وجود ندارد که بیش از تورم سود پرداخت شود، چراکه عدم رعایت این موضوع تاثیر مستقیمی روی تولید خواهد گذاشت و آن را دچار مشکل می‌کند، به همین دلیل باید سود را کاهش داد که بتواند تولید را به گردش درآورد.

وی ادامه داد: این موسسه برنامه دارد که سرمایه خود را بیش از ۱۳۰ درصد افزایش دهد و از ۳ هزار میلیارد ریال به ۶۹۰۰ میلیارد ریال برساند. وی اضافه کرد: اگر بانک مرکزی با تبدیل شدن موسسه اعتباری عسکریه به بانک موافقت کند، قطعا از سوی مسوولان این موسسه موضوع به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و اقدامات مناسب را انجام خواهیم داد.