مردم تغذیه سالم ندارند
دنیای اقتصاد: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری اصفهان باید در بسیاری از زمینه‌های سلامت محور با در نظر گرفتن اولویت‌ ها در ارتقا فرهنگ سلامت مردم تلاش کند.

عدنان زادهوش در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جای تاسف است که در شهری که ابن سینا نفس کشیده مردم از داشتن تغذیه سالم بی بهره هستند، اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر بیش از 47 میلیون نفر از داشتن تغذیه سالم محروم هستند.

وی با اعتقاد به اینکه طرح تحول سلامت با وجود برکات بسیار نتوانست برای پدیده زیر میزی چاره اندیشی کند، افزود: اگر این طرح در مقطع کنونی متوقف شده و درجا بزند دیر یا زود آنچه در پرتو طرح تحول نظام سلامت به دست آورده‌ایم را از دست خواهیم داد بنابراین باید هر چه زودتر سیستم ارجاع پزشک خانواده اجرایی شود تا مردم و خانواده ها از پرداخت هزینه‌های سرسام آور پزشکی رهایی یابند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کشور باید در مسیری قرار گیرد که از این پس اختلاف میان هزینه درمان در بخش خصوصی و دولتی به حداقل رسیده و هزینه‌های بالا مخصوص اعمال جراحی لوکس پزشکی شود.
زادهوش به فعالیت کوتاه مدت جمالی‌نژاد در پست شهرداری اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: مشکلات موجود در بخش سلامت مربوط به زمان شهردار فعلی اصفهان نمی‌شود با این حال ستاد مدیریت سلامت شهرداری اصفهان در طول دو سال گذشته هیچ تعاملی با کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان نداشته است به طوری که هنوز در ورزشگاه‌ها شاهد فروش اغلام غیر استاندار خوراکی به مردم هستیم و اصفهان همچنان از داشتن خطوط ویژه دوچرخه محروم است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم برخورد صریح و جدی با متخلفان ادامه داد: با متخلفان مربوطه باید بدون هیچ گونه مماشات و از طریق احکام قضایی برخورد شده و با اخذ مجوزهای لازم هر چه سریع‌تر نسبت به پلمپ واحدهای صنفی آن‌ها اقدام شود.