بلومبرگ: دیدار اردوغان و بایدن به تعویق افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مقامات آمریکایی و ترکیه‌ای روز جمعه گفتند که دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با جو بایدن همتای آمریکایی خود در کاخ سفید به تعویق افتاده است. بلومبرگ به جزییات بیشتری از این خبر هیچ اشاره‌ای نکرده است.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام آمریکایی و ترکیه‌ای اعلام کرد که اردوغان ۹ می (۲۰ اردیبهشت) به آمریکا خواهد رفت. بلومبرگ اعلام نکرد که چرا این سفر به تعویق افتاد. دفتر اردوغان نیز درباره این تعویق سفر که بلومبرگ گزارش کرده بود، اظهارنظری نکرد.

آخرین سفر اردوغان به واشنگتن به سال ۲۰۱۹ بر می‌گردد که در جریان آن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا دیدار کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند. روابط ایالات متحده و ترکیه به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.