دنیای اقتصاد، البرز، رسول باقری: شهردار کرج گفت: در شرایطی که در بسیاری از شهرها شاهد رکود طرح‌های عمرانی به‌دلیل بروز مشکلات مالی هستیم، هر منطقه از مرکز البرز به کارگاه بزرگ عمرانی برای اجرای طرح‌های کلان تبدیل شده است.

علی ترکاشوند با اعلام این مطلب درباره بودجه شهرداری کرج در سال‌جاری گفت: بودجه سال‌جاری شهرداری کرج به نسبت نیاز شهر به انجام اقدامات عمرانی، زیرساختی و خدماتی از ۱۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۶۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته که از این رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به فعالیت‌های عمرانی است.

شهردار کرج گفت: با توجه به تفکر توسعه‌ای که در کشور حاکم است، بسیاری از اقدامات شهرداری‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین مجری طرح‌های عمران شهری، در قالب اجرای طرح‌های عمرانی برنامه‌ریزی می‌شود، اساس این طرح‌ها نیز توسعه و عمران شهر و ایجاد ساختارهای ترافیکی است. به این منظور می‌توان به بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح به‌عنوان عملکرد مهم مدیریت شهری کرج اشاره کرد.

وی گفت: کرج در دوره اخیر شاهد افتتاح تقاطع‌های غیرهمسطح شهدای ارتش، شهدای دانش‌آموز، بلوار سربازان گمنام، تقاطع غیرهمسطح شهید کچویی پیش از موعد مقرر، پارک‌های باران و شاهد، پارکینگ طبقاتی و استخر شهدای گلشهر و معابر شهرک نگارستان بوده است.

به گفته شهردار کرج، در کنار این عملیات عمرانی، بلوار شهیدان بخشی به اتوبان تهران - کرج متصل شد؛ علاوه‌بر این اتصال بلوار شهید تهرانی مقدم نیز به کانال فردیس واقع در منطقه ۱۰ در دستور کار شهرداری کرج است. اصلاح هندسی بلوار گلستان یکم در منطقه ۷ با اعتبار پنج میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده این مجموعه است.

شهردار کرج در ادامه با اشاره به اینکه توسعه مراکز ورزشی به جد مدنظر مدیریت شهری کرج است، افزود: اکنون احداث سوله ورزشی در جاده انرژی اتمی با اعتبار ۵/ ۱ میلیارد تومان مراحل پایانی را می‌گذراند. ترکاشوند با اشاره به موضوع مدیریت بحران و تاکید بر ضرورت توجه به این بحث اظهار کرد: شهرداری کرج به این منظور اقدام به ساخت سوله چند منظوره مدیریت بحران با بهره‌گیری از سازه‌های سبک و در عین حال مقاوم و با ظرفیت بالا کرده است؛ این سوله در مساحت ۳۵۰۰ مترمربع ساخته شده است که فضای کل اعیانی آن ۱۳۰۰ مربع است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۱۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.