گروه خبر: آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری دیروز در جلسه درس خارج فقه خود آگاهی روحانیون از وضعیت کشور را لازم دانست.

به گزارش «ایرنا» به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله یزدی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: یک طلبه و روحانی امروزی باید بداند در کشور و جهان چه می‌گذرد، اما اینکه وارد متن سیاست شود و به خاطر موافقت یا مخالفت با مساله‌ای به دسته‌بندی، اجتماع و تحصن دست بزند، قطعا این خلاف خواسته رهبری است و نباید الان را با زمان اول انقلاب مقایسه کرد.


واکنش به تعطیلی درس آیت‌الله‌جوادی آملی

همچنین به گزارش «ایلنا» آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر سه‌شنبه در دیدار سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، به حضور چند تن از مخالفان دولت به بهانه توافق هسته‌ای در مسجد اعظم قم که باعث تعطیلی درس آیت‌الله جوادی آملی شد، واکنش نشان داد و گفت: باید مساله قم سریع‌تر جمع می‌شد. نباید به خاطر حفظ یک شأن و جایگاه، شأن بالاتری چون شأن مرجع تقلید خدشه‌دار شود.


به مذاکره‌کنندگان تهمت زده نشود

از سوی دیگر آیت‌الله نوری‌همدانی در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به برجام، آن را مساله‌ای تاریخی دانست و گفت: باید برجام را با توجه به منافع دولت و ملت بررسی کرد تا آیندگان از تصویب برجام انتقاد نداشته باشند. این مرجع تقلید گفت: تیم مذاکره‌کننده ایرانی، اشخاصی امین هستند و تاکید می‌کنیم که نباید به مذاکره‌کنندگان حمله شده و تهمت زنند؛ بلکه باید در فضایی به دور از اختلافات، مشکلات و اشکالات را برطرف کنند. به گفته او در موضوع برجام باید با همدلی و وحدت از هرگونه اختلاف پرهیز شود.