مرکز آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» روز پنج‌شنبه ۲۱آبان ماه امسال، دوره آموزشی، تخصصی و کاربردی تحت عنوان «مسوولیت‌های حقوقی مدنی و کیفری مدیران شرکت‌های تجاری (سهامداران و شرکای شرکت‌ها، مدیران، بازرسان و حسابرسان » را برگزار می‌کند. افزایش حضورشرکت‌های تجاری در اقتصاد، مسائل و مشکلات حقوقی ناشی ازاین حضور را گسترده‌تر و پیچیده‌تر کرده تا جایی که شاهد رشد بیش از پیش دعاوی و اختلافات حقوقی مرتبط با شرکت‌های تجاری هستیم. یکی از مهم‌ترین‌ مسائل حقوقی در شرکت‌های تجاری، مشکلات ناشی از تخلفات مدیران این شرکت‌ها از تعهدات خود و ضررهای وارده در نتیجه این تخلفات به سایر اشخاص است.

مرزهای مسوولیت مدیران شرکت‌های تجاری اعم از مسوولیت مدنی و کیفری و نیز ضمانت‌های قانونی در برابر تخلفات آنها، یکی از سوالات و نگرانی‌های کلیه اشخاص است که به نوعی باشرکت‌های تجاری در ارتباط هستند. از طرف دیگر، بسیاری از مدیران، به دلیل ناآگاهی از مسوولیت‌های حقوقی خود در شرکت‌های تجاری، با چالش‌ها و ضررهای جبران‌ناپذیری در این ارتباط ممکن است مواجه شوند.به همین دلیل واحد آموزش «دنیای‌اقتصاد»، با هدف آشنایی مدیران، سهامداران، شرکا و سایر اشخاص ذی‌نفع مرتبط با شرکت‌های تجاری با حدود مسوولیت کیفری و مدنی مدیران این شرکت‌ها، دوره آموزشی با همین عنوان پیش‌بینی کرده است.

مدرس این دوره، حسین اقدامی، وکیل پایه یک دادگستری، مشاور حقوقی شرکت‌های تجاری و مولف کتاب « مسوولیت‌های حقوقی مدیران شرکت‌های تجاری» است که انتشارات جنگل این کتاب را به چاپ سوم رسانده است. در این دوره ابتدا کلیات مسوولیت مدنی و نیز کلیات مسوولیت کیفری موردبررسی قرار خواهد گرفت، سپس مهم‌ترین‌ مسوولیت‌های حقوقی مدیران در قوانین کیفری و مدنی مورد بررسی قرارخواهد گرفت. در پایان کارگاه آموزشی، نمونه‌هایی از پرونده‌های قضایی کیفری و مدنی در ارتباط با مسوولیت‌های حقوقی مدیران شرکت‌های تجاری مورد بررسی و مورد کاوی قرار خواهد گرفت. مدیران، سهامداران و شرکا، بازرسان و همکاران شرکت‌های تجاری، وکلا، قضات، مشاوران حقوقی، استادان و دانشجویان رشته حقوق مخاطبان اصلی این دوره آموزشی هستند. علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با بخش آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت مرکز آموزش به آدرس www.den.ir مراجعه فرمایند.