گروه گردشگری: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، روز سه‌شنبه درحالی به نمایشگاه مطبوعات رفت که به گفته خبرنگاران حوزه گردشگری و میراث فرهنگی حاضر به پاسخگویی به برخی رسانه‌ها نشد. مرتضی رحمانی‌موحد که تنها ترجیح داد از غرفه‌هایی دیدن کند که از وی و عملکردش در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هیچ انتقادی نکرده‌اند، رفتار نامناسبی نیز با خبرنگاران منتقد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی میراث فرهنگی نیز در پاسخ به خبرنگاران حوزه گردشگری اعلام کرد که رحمانی موحد برای گردش و استراحت به نمایشگاه آمده است و به‌دلیل جلسه فوری باید نمایشگاه را ترک کند. عدم پاسخگویی این مقام مسوول به سوالات و ابهامات برخی خبرنگاران درحالی رخ می‌دهد که شعار بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات «پاسخ مسوولانه، نقد منصفانه» است و علاوه‌بر آن دولت تدبیر و امید نیز همواره بر پاسخگویی مسوولان به رسانه‌ها تاکید کرده است.

پیش از این نیز این مقام مسوول در برخی نشست‌ها و برنامه‌ها پاسخگوی برخی سوالات خبرنگاران نبوده و حتی بعضی نشست‌ها را بدون حضور خبرنگاران برگزار کرده است. علاوه‌بر این، دیگر مدیران معاونت گردشگری این سازمان نیز اجازه گفت‌وگو با رسانه‌ها بدون هماهنگی با این مقام مسوول و روابط عمومی سازمان را ندارند. چنین روندی درحالی دنبال می‌شود که پیش از این و در جریان دیدار دوستانه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با خبرنگاران در روز خبرنگار سال گذشته، مسعود سلطانی‌فر به رسانه‌ها قول پیگیری این پروسه بوروکراتیک را داده بود.