مجتمع آبرسانی «آلمالو» هشترود آماده بهره‌برداری است

دنیای اقتصاد-تبریز: محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این پروژه در قالب مجتمع آلمالو با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران برای آبرسانی به تعداد ۴۵ روستا در نظر گرفته شده است که با پیشرفت ۹۷ درصدی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طرح جهاد آبرسانی در شهرستان هشترود برای آبرسانی به ۴۵ روستا در نظر گرفته شده است که از این تعداد، آبرسانی به ۳۲ روستا آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های انجام شده در این راستا شامل حفر دو حلقه چاه به ظرفیت ۱۶ لیتر بر ثانیه، احداث ۲۶ باب مخزن بتنی با حجم ۲۸۱۰ مترمکعب، اجرای خط انتقال به طول ۶۳ کیلومتر و اجرای شبکه توزیع آب به طول ۲۲ کیلومتر است.

خانی خاطرنشان کرد: با اتمام فاز نخست این طرح، حدود ۱۷۸ روستا از آب پایدار، با کیفیت و مناسب برخوردار شده و هم‌چنین با اجرای مرحله دوم جهاد آبرسانی در سطح روستاهای کم برخوردار استان تعداد ۲۳۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۶۲ هزار و ۴۵۳ نفر از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا برای آبرسانی به ۱۷۸ روستا در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان با پیشرفت ۸۳ درصدی و بالاتر از میانگین کشوری در حال اجرا است.