آذربایجان‌شرقی مقصد سرمایه‌گذاران در بخش صنعت

دنیای اقتصاد-تبریز: محمد جعفر عظمائی در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: بیشترین صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرستان‌های تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان‌آباد است.

وی گفت: بیشترین صدور جواز ایجادی به ترتیب متعلق به گروه‌های صنعتی محصولات فلزی فابریکی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: دو هزار و ۹۰۰ طرح‌ در دست اجرا اعم از جوازهای تاسیس دارای پیشرفت فیزیکی در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی استان با ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۵۶ همت و پیش‌بینی ایجاد اشتغال حدود ۳۹ هزار نفر در حال اجرا بوده که از این تعداد هزار و ۱۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

عظمائی از کسب رتبه نخست استان در صدور جواز تاسیس توسعه‌ای خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه سال جاری ۱۵۰ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای با ارزش پیش بینی سرمایه‌گذاری ۱۰ همت و با اشتغال پنج هزار نفر برای افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تنوع محصولات صادر شده که نشان دهنده افزایش علاقه مندی واحدهای صنعتی استان به توسعه واحدهای تولیدی است.

وی افزود: بیشترین صدور جواز توسعه‌ای در این بازه زمانی مذکور متعلق به محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی فابریکی، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت فلزات اساسی و سایر محصولات کانی غیر فلزی است.