تالارهای نمایش تهران پس از جشنواره فجر

با به پایان رسیدن بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر سالن‌های تئاتر تهران از دیروز دوم اسفندماه کار خود را از سر گرفت. تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از روز یکشنبه ۸ اسفندماه میزبان اجرای نمایش «خانمچه و مهتابی» نوشته زنده یاد اکبر رادی و کار هادی مرزبان است. در تالار «چهارسو» نیز حمیدرضا نعیمی نمایش «فاوست» را بر اساس اثر مشهور گوته نمایشنامه‌نویس شهیر آلمانی به صحنه می‌برد.

از دیگر آثار شرکت کننده در جشنواره که بلافاصله اجرای عمومی‌می‌شود، نمایش «ابرهای پشت حنجره» نوشته و کار رضا گوران است. این نمایش هم از دیروز راس ساعت ۲۰ و به مدت ۷۰ دقیقه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

در تالار «سایه» هم روح‌الله جعفری نمایش «تماشاچی محکوم به اعدام» نوشته ماتئی ویسنی‌یک نمایشنامه‌نویس رومانیایی را به صحنه می‌برد. این نمایش هم ساعت ۲۰ و به مدت ۶۰ دقیقه در تالار یاد شده اجرا می‌شود.

تماشاخانه ایرانشهر هم میزبان نمایش‌های «درس» نوشته اوژن یونسکو و کار داریوش مهرجویی است که با بازی امیر جعفری، نادر سلیمانی و طناز طباطبایی اجرا می‌شود.

در کنار این نمایش در این تماشاخانه نمایش‌های «عجایب‌المخلوقات» نوشته‌ و کار رضا ثروتی و دو نمایش «دایی‌وانیا» و «مرغ دریایی» به کارگردانی حسن معجونی به صحنه می‌روند.