لیست‌های انتخاباتی و نام‌های غریب و آشنا

دنیای‌اقتصاد- پرونده انتخابات اتاق تهران که قرار است فردا (۴ اسفند) برگزار شود، سرانجام با رقابت ۱۳۶ نفر بسته ‌شد. در این دوره جدای از حضور مستقل برخی افراد، هفت فهرست انتخاباتی شکل گرفته شده که در میان دو فهرست «حامیان تولید و صادرات» و «پیشگامان اقتصاد ایران» هر دو با اعضای مشترک انتشار یافته‌اند و تنها نام آنها تفاوت دارد.

به این صورت هر دوی این لیست‌ها را می‌توان یک فهرست به حساب آورد. اما در شش فهرست مجزایی که اغلب نامزدهای انتخاباتی را دربرمی‌گیرد، افراد مشترکی حضور دارند. نام ۱۶ نفر از نامزدها در ۵ لیست دیده می‌شود که تمامی آنها به جز چهار نفر در هیات نمایندگان دوره ششم هم حضور داشته‌اند.

یحیی آل‌اسحاق، محمد نهاوندیان، محمدمهدی راسخ، محسن بهرامی ارض اقدس، احمد ترک‌نژاد، سیدحمید حسینی، مسعودخوانساری، محمدمهدی رییس‌زاده، پدرام سلطانی، توفیق مجدپور، سیده فاطمه مقیمی و احمد پورفلاح افرادی هستند که در دور قبل عضو هیات نمایندگان اتاق بوده اند و در انتخابات این دوره نیز رکورددار حضور در فهرست‌های انتخاباتی هستند. محمدحسین کریمی‌پور، عوض محمد پارسا، حمیدرضا صالحی و سیدضیاءالدین خرمشاهی نیز در حالی به پنج لیست راه یافته‌اند که در دور ششم عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نبوده‌اند و برای حضور در دور هفتم وارد رقابت شده‌اند.

از سوی دیگر نام علاءالدین میرمحمدصادقی، محسن خلیلی عراقی، محمدرضا بهرامن، هوشنگ ادهمی و احمد امیراحمدی در ۴ لیست دیده می‌شود که در دوره قبل هم در هیات نمایندگان اتاق تهران حضور داشته‌اند. محمدرضا طلایی، حامد واحدی، ابوالحسن خلیلی، محمدحسن دیده ور، علی موحد و علی نقیب شش نامزد دیگری هستند که در این لیست‌های چهارگانه قرار دارند.

در میان ۱۳۹ نامزد انتخابات هفتمین دوره اتاق بازرگانی تهران، نه زن هم حضور دارند که در میان آنها سیده فاطمه مقیمی عضو لیست‌های پنج گانه است و اعظم‌السادات مشکانی هم در ۳ لیست انتخاباتی حضور دارد. فاطمه دانشور، مهوش نیکپور نزهتی، زهرا جلیل ثانی و فریال مستوفی نیز هر کدام در یک لیست انتخاباتی قرار گرفته‌اند. شکوه السادات‌هاشمی، فاطمه شعبانی و زینب بابایی هم نامزدهایی هستند که نامشان در هیچ کدام از فهرست‌های منتشر شده نیست و به طور مستقل در انتخابات شرکت کرده‌اند.

همچنین در میان فهرست‌های انتخاباتی طیف موسوم به «خواستاران تحول» در لیست خود نام ۴ زن را جای داده که در این میان نسبت به دیگر تشکل‌ها رکورددار است.