من نمی‌گویم مربی، داخلی یا خارجی باشد

رییس سازمان تربیت بدنی درباره تشکیل وزارت ورزش گفت: بحث وزارت ورزش مراحل اجرایی‌اش را طی می‌کند. قانون مراحل اجرایی را به ما نشان داده و مسوولانی که در این زمینه تصمیم‌گیر هستند نیز مراحل اجرایی را پیگیری می‌کنند. علی سعیدلو در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان رقابت‌های پاراآسیایی گوانگجو گفت: قرار نبود وزیر ورزش در این مراسم معرفی شود، چون روند اداری وزارتخانه در حال پیگیری است. پیش از آغاز این برنامه شایعه‌هایی مبنی بر انتخاب سرپرست وزارت ورزش و جوانان مطرح شده بود. شیرینی ورزش در همین شایعه‌ها است. هیچ قراری برای انتخاب یا معرفی وزیر نبود، چون این مراسم برای تجلیل از قهرمانان و بازی‌های پاراآسیایی برگزار می‌شد و نه برای معارفه. بحث وزارتخانه روال اداری خودش را دارد که انجام می‌شود. البته من و فدراسیون‌ها نیز خیلی علاقه‌مند هستیم به فعالیت خود ادامه دهیم و تغییرهایی نیز ایجاد نشود، اما در مورد این بحث باید اجازه دهیم کارهای اجرایی انجام شود و پس از آن در موردش صحبت کنیم.

وی گفت: موضوع یک درصد مصوبه دولت است و هیات‌ها باید بروند و این یک درصد را در استان‌هایشان از استانداری و اداره کل تربیت بدنی مطالبه کنند. من در این زمینه تمرکز را برداشته‌ام و می‌خواهم که همه استان‌ها در این زمینه فعال باشند و این یک قانون است و قطعی است و شما باید بروید از مدیران بخواهید، هر کس هم که این کار را انجام ندهد خلاف کرده، موضوع یک درصد اولین موردی بود که مقام معظم رهبری آن را تایید کردند. رییس جمهور هم امروز به من گفت که یک درصد را در لایحه بودجه سال آینده قرار داده و گفت که هر کس بخواهد تخلف کند با او برخورد می‌کنیم، این هم یک عیدی است که ما می‌خواستیم به هیات‌های ورزشی بدهیم.

درخواست من برای بخشیدگی بازیکن فوتبال قانونی بود

علی سعیدلو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حاشیه‌ای که دخالت او در بخشش یکی از بازیکنان فوتبال (جاسم کرار، بازیکن تراکتورسازی تبریز) به وجود آورده بود نیز گفت: به نظر من بخشیدگی باید جای تشکر داشته باشد نه انتقاد. من همه جا برای بازدید اماکن ورزشی می‌روم. تیم‌ها هم از این جمله مستثنی نیستند؛ چرا که آن‌ها نیز برای خودمان است. در گذشته چنین اتفاقاتی افتاده است و قانونی و صحیح است.

مردم علاقه دارند سرمربی تیم ملی ممتاز باشد

وی با تاکید بر اینکه به نظر فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال احترام می‌گذارم، گفت: در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا نتایج خوبی کسب کردیم، اما متاسفانه در دور بعدی نتیجه را به تیمی‌واگذار کردیم که از قدرت‌های بزرگ فوتبال آسیا است و حتی در جام‌های جهانی نیز نتایج خوبی کسب می‌کند. برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال عجله‌ای وجود ندارد. من به تصمیم فدراسیون احترام می‌گذارم و نمی‌گویم که مربی داخلی یا خارجی مناسب است. در نظرسنجی‌ها از علاقه مردم به سرمربی ممتاز خارجی پی بردم و فکر می‌کنم همین موضوع دلیل تلاش زیاد فدراسیون برای انتخاب بهترین گزینه مربیگری برای تیم ملی است. مطمئن هستم بهترین تصمیم گرفته می‌شود.

ورزش ایران تعطیل نشدنی است

علی سعیدلو درباره برنامه سازمان تربیت بدنی برای رقابت‌های المپیک لندن نیز تصریح کرد: المپیک لندن نیز همانند دیگر ایستگاه‌های محک قدرت ورزش کشور، اما با ارزش و حساسیت بیشتری است. مسابقه‌های داخلی و کشوری و لیگ‌های ورزشی در حال برگزاری است که به هماهنگی بیشتر ورزشکاران کمک می‌کند. در این بین رقابت‌های بین‌المللی و کاپ‌هایی که شاید رسمی ‌نباشد در کشورهای متفاوت برگزار می‌شود که با شرکت در آنها به آمادگی و هماهنگی خود می‌افزاییم.

ورزش ایران تعطیل نشدنی است و همیشه در حال حرکت و پیشرفت است. رقابت‌های المپیک و بازی‌های آسیایی دو میدان حساس هستند که یکی از آنها را پشت سر گذاشته‌ایم و دیگری را پیش رو داریم و با آمادگی هرچه تمام‌تر در آن شرکت خواهیم کرد و پس از آن آماده دور بعد بازی‌های آسیایی در کره‌جنوبی می‌شویم.

جایگاه پانزدهم در المپیک خارج از توان نیست

وی در پایان گفت: رسیدن به جایگاهی که رییس جمهوری خواستار آن شد غیرممکن نیست. مسوولان فدراسیون‌ها و خود ورزشکاران چون یک کار اداری به فعالیت‌های خود مشغول هستند. در این راه کمبودهایی نیز وجود دارد، چون تغییر مدیریت یا کمبود اعتبار اما اینها به اصل کار و برنامه کاری ندارند. ایران برای خود قله افتخاری دارد که باید برای فتح آن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کند. حالا این هدف‌گذاری هرچه کارشناسی‌تر و دقیق‌تر باشد ایران نیز زودتر به این قله خواهد رسید. جایگاه پانزدهم در المپیک خارج از توان نیست. همه شاهد بودیم که خیلی‌ها کسب ۲۰ مدال طلا برای ایران را دشوار می‌دانستند، اما ورزشکاران غیور ایرانی توانستند در این رقابت‌ها در رشته‌هایی به قهرمانی برسند که باورنکردنی بود.