دادوستد نفت و طلا با پلکان صعودی
گروه بورس جهانی - معامله نفت خام در بیشتر بورس‌های کالایی جهانی با افزایش قیمت مواجه شد، اما روند قیمتی طلا در دادوستدها با نوسان روبه‌رو شد.

نرخ‌ها در بازار توکیو با روند رو به بالایی مواجه شد. قیمت طلا در بازار با رشد ۶ و ۵ ینی مواجه شد، دادوستد نقره در بازار نیز به تبع از روند رو به رشد معاملات طلا تا حدودی گران شد. همچنین دادوستد پلاتینیوم بالا رفت و پالادیوم با نوسان روبه‌رو شد. همچنین گازوئیل نسبت به روز قبل با رشد قابل توجهی مواجه شد. نفت خام نیز رشد محسوسی را داشت و براساس همان روند و به تاثیر از آن، مبادله نفت سفید و پلاستیک با گرانی نرخ مواجه شد.
در بورس تجاری نیویورک دادوستد نفت خام رشد اندکی داشت، اما پلاتینیوم و پالادیوم در یکی از سررسیدها با افزایش اندکی و در دیگری با ثبات قیمت مواجه شد. در بورس کالایی نیویورک دادوستد هر تن مس افت اندکی داشت، اما طلا با نوسان مواجه شد، به طوری که هر اونس طلا تحویل فوریه با افزایش اندکی یک هزار و 376 دلار و 40 سنت شد و تحویل مارس 2011 آن نیز با افت اندکی یک هزار و 372 دلار و 90 سنت شد، این در شرایطی بود که معاملات نقره در این بازار رشد اندکی را تجربه کرد.
در بورس کالایی شیکاگو معاملات این بازار با روند نوسانی روبه‌رو شد، به‌طوری که دادوستد ذرت دانه‌ای، سویا، روغن سویا و کنجاله سویا با افزایش مواجه شد این در شرایطی بود که معامله گندم رشد نزدیک یک سنتی را تجربه کرد. معامله شکر و پنبه با رشد قیمت مواجه شد، این در حالی است که دادوستد جو و برنج افت اندکی را تجربه کرد. اتانول نیز در این بازار بدون تغییر روند مبادلاتش را به پایان رساند.