انتشار 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت پالایشگاه بندرعباس

گروه بورس - مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین از عرضه اوراق مشارکت ۱۵۰ میلیارد تومانی پالایشگاه بندرعباس خبر داد. محمد آرام در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به سود ۴۳۰ میلیارد تومانی این پالایشگاه گفت: براساس طرح توسعه‌ای که این شرکت دارد، سود خالص شرکت به ۷۹۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

از سویی دیگر پالایشگاه بندر عباس به‌روزترین تکنولوژی پالایشگاه‌ها را در اختیار دارد و جوان‌ترین پالایشگاه کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس گفت: طرح توسعه این شرکت دارای ویژگی‌های مختلفی است از جمله اینکه این طرح توسعه شامل بهبود کیفی محصولات است.

به گفته وی، در این طرح توسعه بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته که تنها ۱۰ درصد از این حجم سرمایه‌گذاری از محل انتشار اوراق مشارکت تامین می‌شود و ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی تامین شده و ۲۰۰ میلیارد تومان از این حجم سرمایه‌گذاری را انرژی فاند بانک ملت تامین کرده است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح تولید و فروش شرکت از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تا سال ۹۱ خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین در ادامه از انتشار ۱۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس از روز سه‌شنبه در شعب منتخب بانک ملت سخن گفت و افزود: ظرفیت تولید روزانه پالایشگاه نفت بندرعباس با اجرای طرح تکمیل و توسعه آن به ۱۴ میلیون لیتر می‌رسد.

آرام، ناشر اوراق مشارکت این طرح را پالایشگاه نفت بندرعباس، نرخ سود علی‌الحساب را ۱۷ درصد، مرجع صدور و ناظر آن را سازمان بورس و اوراق بهادار و زمان سررسید اوراق را چهار سال اعلام کرد.

وی عامل، ضامن و بازارگردان این اوراق را بانک ملت، مشاور عرضه و متعهد پذیره‌نویس را شرکت تامین سرمایه امین و امین اوراق را موسسه حسابرسی سیاق نوین ذکر کرد.

در این نشست علیرضا امین مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با بیان اینکه این پالایشگاه در سال ۷۶ در ۳۰ کیلومتری بندرعباس به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: در حالی خوراک این پالایشگاه با ظرفیت اسمی فعلی ۳۲۰ هزار بشکه، نفت خام سنگین و نیمه سنگین و مایعات گازی است که پالایشگاه بندرعباس مدرن‌ترین و جدیدترین پالایشگاه نفتی کشور به شمار می‌رود که دارای ۲۹ واحد عملیاتی است.

وی پیش‌بینی سود هر سهم شرکت برای سال جاری را ۹۲ ریال اعلام کرد که طبق صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده، این پیش‌بینی به ۱۳۲ ریال رسیده است.