منتخبی از گروه‌های موسیقی ایرانی و بین‌الملل در آخرین روز از بیست‌وششمین جشنواره موسیقی فجر برای اعضای هیات دولت، نمایندگان شورای اسلامی و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی ویژه در تالار وحدت برگزار کردند.

به گزارش مهر، در این ویژه برنامه گروه کر ارامنه به رهبری ادیک تامرازیان قطعه «ایران» را در ابتدا نواختند و در ادامه گروه ایرانی ـ هندی «آوای زمین» با حضور سه نوازنده ایرانی و سه نوازنده هندی دو قطعه را اجرا کردند. مازیار فلاحی ـ خواننده پاپ ـ نیز در این برنامه قطعاتی همچون «دلم گرفته»، «دوستت دارم» و «مجنون لیلی» را اجرا کرد و در ادامه تکنوازی پیانو توسط سامان احتشامی با اجرای قطعاتی همچون «خواب‌های طلایی» جواد معروفی، «نسیم» فرامرز پایور و رنگ اصفهان، از دیگر بخش‌های این برنامه بود. پایان این برنامه به اجرای قطعات «رعنا»، «بارون بارون» و یک قطعه کردی توسط گروه «رستاک» اختصاص داشت.

معرفی برگزیدگان ادبیات نمایشی ایران


با انتخاب علیرضا نادری، حمید امجد و محمد چرمشیر به عنوان نویسندگان سه نمایشنامه برگزیده، مراسم معرفی برگزیدگان چهارمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران برگزار شد. به گزارش ایسنا در مراسمی که شامگاه شنبه در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد، علیرضا نادری برای نوشتن دو نمایشنامه «این قصه را ایرانیان نبشته‌اند» و «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز»، حمید امجد به خاطر نوشتن نمایشنامه «پاتوق اسماعیل‌آقا» و محمد چرمشیر برای نوشتن نمایشنامه «روایت عاشقانه‌ای از مرگ در ماه اردیبهشت‌» بدون اولویت به عنوان سه برگزیده بخش نمایشنامه‌های تالیفی انتخاب شدند.

اتمام نمایش فیلم‌های ایرانی در یو سی‌ال ای
سمپوزیوم سینمای ایران دیروز در دانشگاه «یو سی‌ ال ای» آمریکا به پایان ‌رسید. به گزارش ایسنا، دانشگاه «یوسی‌ال ای» آمریکا از 15 بهمن‌ماه به همت دکتر حمید نفیسی میزبان سینمای ایران شده بود. فیلم‌های ایرانی به نمایش درآمده در این برنامه تقریبا یک ماهه عبارتند از: «تسویه حساب» تهمینه میلانی، «مرهم» علیرضا داودنژاد،‌ «ما نیمی از جمعیت ایرانیم»‌ و «حیات خلوت خانه خورشید» ساخته رخشان بنی‌اعتماد، «کشتزارهای سفید» محمد رسول‌اف، «او رفته است پس این صدایش» حسن فرهمند، «قیصر» مسعود کیمیایی، «ملف گند» محمود رحمانی، «تهران من برای فروش» گراناز موسوی، «پایان همه محدودیت‌ها» رضا حائری، «طهران تهران» داریوش مهرجویی، مهدی کرم‌پور، «کلوزآپ» عباس کیارستمی، «گشر» وحید وکیلی‌فر و «باد صبا»، «حاج آقا آکتور سینما»، «دخترلر» و «عباس کیارستمی را می‌شناسیم».

مهرداد اسکویی و برپایی نمایشگاه کارت‌پستال‌


با نگاهی به «کارت‌ پستال‌های تاریخی ایران زمین»، مهرداد اسکویی از دهم اسفندماه نمایشگاهی از کارت‌پستال‌های قدیمی برپا می‌کند. اسکویی که چندی قبل به عنوان چهره برگزیده فرهنگی جهان در سال 2010 معرفی شده است،همچنین از انتشار 10 کتاب طی دو سال آینده خبر داد و گفت: به غیر از سلسله کتبی که قرار است توسط انتشارات «سوره مهر» و موزه عکسخانه شهر وارد بازار شود، مجموعه‌ای هم توسط «نشر چشمه» منتشر خواهد شد که این مجموعه درباره نویسندگان و ادیبان برجسته جهان در کارت‌پستال‌های تاریخی خواهد بود . این مستندساز در پایان گفت‌وگویش با ایسنا، از برگزاری سمینار سه روزه «نخستین همایش ملی انسان شناسی هنر» در اصفهان یاد کرد و افزود: قرار است در این همایش که از 6 الی 8 اردیبهشت سال 90 برگزار می‌شود و من نیز یکی از اعضای کمیته علمی آن هستم، نمایشگاهی از کارت پستال‌ها با موضوع «انسان ایرانی در 100 سال پیش» برگزارشود و مورد بررسی و تحلیل داده‌های فرهنگی قرار گیرد.